Ilyen jogaid vannak, ha online vásárolsz

Írta: ,

Ma már egyáltalán nem számít újdonságnak internetes webáruházakban, online vásárolni, a fiatalabb és az idősebb korosztály egyaránt rendel magának termékeket ilyen módon. Sajnos mivel látatlanban vásárolunk ilyenkor termékeket, ezért néha megeshet, hogy nem azt kapjuk a csomagban, amire számítottunk. Ilyenkor sem kell azonnal pánikba esni, hiszen van néhány jogszabály, amely megvédi a vevőket ezekben az esetekben. Cikkünkben összegyűjtöttük neked, milyen esetben tehetsz panaszt, hogy ne tudjanak átverni.

A legfontosabb online vásárlási szabály, amit ismerned kell, az elállási jog.

Ez azt jelenti, hogy ha nem azt a terméket kaptad, amire számítottál, ha csak kicsit is máshogy néz ki, mint a képen, vagy egészen egyszerűen meggondoltad magad a termékkel kapcsolatban, 14 napod van arra, hogy ezt jelezd az eladó áruház felé, és visszaküldd a terméket, cserébe pedig visszakapd az összes pénzt, amit fizettél érte.

Ebben az esetben még csak arra sincs szükség, hogy bármivel megindokold a vásárlástól való elállást.

Ami nagyon fontos, hogy bizonyítanod kell azt, hogy mikor került sor a teljesítésre, tehát mikor kaptad kézhez az árut, hiszen attól a naptól számít ez a két hét.

Ezt a nyugtával, számlával tudod a legegyszerűbben bizonyítani, ezért arra figyelj, hogy ezt kapj a termék mellé, különben át se vedd azt.

A jogaidat külföldi és hazai cégtől való vásárláskor egyaránt érvényesítheted.

Bizony az interneten vásárolt termékeknek s van szavatossági ideje, amely azt jelenti, hogy ha bármilyen hibát észlelsz a termék esetében, akkor van 2 éved arra, hogy ezt az eladónak jelezd, aki köteles megjavíttatni, vagy kicserélni a terméket, akár úgy, hogy erre a termék gyártóját szólítja fel.

A szavatossági idő az áru átvételekor indul el, és ha 6 hónapon belül észleled és jelzed a hibát az eladónak, elég csak bemutatnod a hibás terméket.

Ha több, mint fél évvel később jelzed azt a problémát, ami már megvásárláskor jelen volt, akkor bizonyítanod is kell, hogy már az áru átvételekor hibás volt a termék.

A kereskedőnek mindenképpen orvosolnia kell egy ilyen problémát, javítással, cserével, bizonyos esetekben pedig pénzvisszafizetési garanciával.