Elég a csipogásból és a vibrálásból! – 4 tipp a digitális kikapcsért

Írta: ,

Ma, amikor a technika már nem csak megkönnyíti az életünket, de uralkodik is rajta, egyre többen döntenek a digitális detox mellett, ami lássuk be teljesen érhető és ésszerű döntés. Ilyenkor – csakúgy, mint egy klasszikus méregtelenítő kúra esetén – megszabadulunk mindent ártalmas dologtól, jelen esetben a technikai kütyüktől. Az elektronikus tárgyak által gerjesztett stresszt valamiféle módon le kell küzdeni, ugyanis hosszútávon egészségkárosító hatással bír. De, hogy miként is tudod a digitális detoxot eszközölni és mennyire lesz nehéz, arra most mutatunk öt tippet!

Kapcsold ki az értesítéseket! Kép forrása: luminessairess.com

1/4 Kapcsold ki az értesítéseket!

E-mailek, messenger üzenetek, naptár értesítések és még sorolhatnánk. Ha neked is percenként csipog a mobilod, akkor állandó stresszben élsz és eljött a pillanat, hogy kapcsold az értesítések funkciót.

Persze elsőre nyilván jó ötletnek tűnt, hogy mindenről értesülj, de egyszerűen nem hagy nyugodtan élni az állandó csipogás. Mások élete, nagyvilági események, szuper promóciók csipognak, vibrálnak - elég! A folyamatos értesítések által a stresszfaktorod rohamosan megnő, hiszen úgy érzed, hogy mindenre azonnal reagálnod kell.

Nem kell! Az e-mailek megválaszolására például nyugodtan jelölj ki egy idősávot. Hidd el, néhány nap alatt az ügyfelek is megszokják és Te is sokkal nyugodtabb leszel!

 

Egy valódi ébresztőóra Kép forrása: popsugar.com

2/4 Egy valódi ébresztőóra

Ugye neked is az ágyad mellett van a telefonod, mert azon állítod be az ébresztőt? Igen, gondoltuk, éppen ezét azt javasoljuk, hogy sürgősen szerezz be egy valódi, hagyományos, 20.

századi ébresztőórát! Hogy miért?

Mert, ha az ágyad mellett hever a telefonod, akkor egészen biztos, hogy elalvás előtt te is kényszert érzel arra, hogy még egyszer lecsekkold az FB és Instagram oldalad, ám a képernyő kékes fénye gátolja melatonin hormonok termelődését, emiatt pedig csak jóval később fogsz tudni elaludni.

Sőt, akár éjjel is felriadhatsz a telefonod villogására. Voksolj inkább egy hagyományos ébresztőórára és töltsd nyugalomban az éjszakád!

Használd a repülő üzemmódot! Kép forrása: leseclaireuses.com

3/4 Használd a repülő üzemmódot!

Sokak szerint ennek a funkciónak semmi haszna, ám többet ér, mint gondolnád.

Az tudvalevő, hogy az okostelefonok teljesen átvették az mp3 lejátszók funkcióját, ám így például edzés közben a zenehallhatás mellett tutira te is nyomkodod a telefonod.

Ezzel csak annyi a baj, hogy garantáltan csökken az edzés hatékonysága.

Ilyenkor jöhet jól a repülő üzemmód, mert bár zenét fogsz tudni hallgatni, ám nem fognak zavarni a kéretlen értesítések.

Havi néhány nap Kép forrása: pinterest.co.uk

4/4 Havi néhány nap

A hirtelen váltás sosem jó, ez olyan, mintha egyik napról a másikra vegává válnál. Próbálj meg havi néhány napot beiktatni, amikor digitális mentes napot tartasz.

Mindezt fokozatosan: először próbálj meg lecsatlakozni a közösségi médiáról, aztán a mailjeidet iktasd ki, majd tedd el teljesen a telefonod. Az ilyen napokat érdemes hétvégére időzítened, amikor amúgy sem dolgoznál, így nem kell azon aggódnod, hogy bármi fontosról lemaradsz.

Az is jó megoldás lehet, ha közös kirándulást szervezel a haverokkal, ahova nem viszel magaddal kivételesen telefont. Mínusz egy szelfi az erdőből senkinek nem fog hiányozni!