5+1 tipp, amiktől garantáltan tartalmasabb lesz a napod

Szőke Angéla
Írta: ,

Két munkahely között pár éve úgy döntöttem, tartok egy kis pihenőt, két hónapot. Rengeteg tervem volt, el akartam intézni egy csomó mindent, amit ezer éve halogattam, elkezdeni egy tanfolyamot, amire sosem volt időm, eljárni sportolni, minden nap találkozni egy baráttal.

Az első pár nap édes semmittevéssel telt, amit még nem bántam, mert úgy gondoltam, több évnyi folyamatos munka után ennyi belefér. Aztán hirtelen azt vettem észre, hogy a két hónapból egy már majdnem eltelt, én meg az égvilágon nem csináltam még semmit. Olyan könnyű eltunyulni, hogy az ember szinte észre sem veszi és a napok kifolynak a kezei közül. Akkor elhatároztam, hogy ez nem mehet tovább és az alábbi hat szabályt betartva belehúztam, így a második hónap pihenő már tényleg produktívan telt.

1. Kelj korán

Tudom, most sokan felnyögnek, de ez tényleg fontos. Nem kell feltétlenül kukorékolni már hajnalban, de reggel kilenc óra után már ne fetrengjünk az ágyban. Én éjjeli bagoly vagyok és emlékszem, hogy mindössze öt nap alatt jutottam el oda, hogy hajnali háromkor (!) feküdtem le és délben tértem magamhoz. Mire úgy-ahogy összeszedtem magam, már bőven délután volt és aznap már semmi értékelhetőt nem tettem le az asztalra. Egy napnak kell valami keretet adni, így mindenképpen ajánlatos beállítani egy rendes ébresztőt.

Kép forrása: Goodluz/depositphotos.com

2. Házimunka

Ez sem lesz népszerű tanács, pedig nagyon hasznos. Én is hajlamos voltam hagyni, hogy felgyűljön a szennyes ruha, vagy a piszkos edények a mosogatóban. Ha az embert nyomasztja a tudat, hogy ezt még el kell végeznie, hajlamos halogatni, amivel persze később csak még nagyobb munkát csinál magának.

Ha minden nap elvégzünk egy gyors kis házimunkát, akkor folyamatosan fenntartjuk a rendet és nem érezzük akkora tehernek a rendrakást.

Napi maximum húsz perc takarítás elegendő ahhoz, hogy ne sokalljunk be tőle, mégis rend és tisztaság legyen.

Legolvasottabb cikkek

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!