Panorámás városmaraton – miért érdemes ott lenned?

Írta: ,

A 32. SPAR Budapest Maraton® Fesztiválon a futás tízféle próbája közül választhatsz. Az október 14-15-i hétvégén a profizmus egyáltalán nem kötelező, a pozitív hozzáállás ellenben ajánlott, a jó kedvet pedig bónuszban kapod. Nyolc indokot mondunk, amiért jó döntés a fotelt és papucsot edződresszre és futócipőre cserélned. (x)

Mint Gombóc Artúr híres csokoládémonológja, csak épp fordítva: a 32. SPAR Budapest Maraton® Fesztiválon akad mindenféle futás, mi szem, szám és jó izom ingere: egyéni, páros, váltó, kocogós, de még gyaloglós is. A rendezvény két napján tíz versenyszám közül választhatsz, edzettségednek megfelelően.

A futás a legegyszerűbb módja annak, hogy formába hozd magad. Nem kell hozzá más, csak egy jó futócipő és egy sportos dressz, hiszen a lábak mindig kéznél vannak.

A futás a leghatékonyabb edzés. A feszes popsi és az izmos combok formálása mellett általánosan javítja az erőnléted, elősegítve, hogy megfelelj önmagadnak, otthon és a munkahelyeden egyaránt helytállj.

A legjobb módja, hogy gyakorolj, ha közösségben futsz, mert a közösség – a futótársak – jókedve rád is átragad, ha fáradsz is, nem csüggedsz.

Kiváló alkalom a legnagyobb magyarországi tömegsport-rendezvény, az október 14-15-i 32. SPAR Budapest Maraton®, hogy kipróbáld magad, elkezd vagy folytasd a futást. 8 + 1 okkal szolgálunk, hogy miért.

1. Nem kell egyből a maratoni távnak nekivágnod. Október 14-én, szombaton, amikor a családoké a főszerep, a családi futáson mindössze 600 métert kell teljesítened.

2. Változatos módon tesztelheted fizikai képességeidet: szombaton például futhatsz váltóban – V4 Váltó 4x2 km –, de ha a gyorsfutás az erősséged, sprintelhetsz is a 2,5 kilométeres Maratonkán. Ha abszolút „futószűz” vagy, akkor a Riska Minimaraton vagy 5 kilométeres kocogását, esetleg a Fitt Pöttyös Gyaloglás 2,7 kilométeres tempós sétáját ajánljuk, ahol még futnod sem kell.

3. Ha az athéni bajnokok példája vonz, október 15-e a te napod: rajthoz állhatsz a klasszikus maratoni futáson.

4. A hagyományos táv egyéni teljesítése mellett idén is lehetőség nyílik 4 fős váltófutásra és a Maraton Párban segítségével a páros futásra. Akár „könnyített” maratonon is indulhatsz 30, vagy 10 kilométeren.

5. A történelmi 42,195 kilométeres táv hétezres mezőnye a Hősök teréről indul, és az Ötvenhatosok terén fejezi be a versenyt. Ha közöttük futsz, Budapest legszebb világörökségi helyszíneit láthatod.

6. A versenyen kerekesszékes, handbike-os indulók, valamint babakocsival futók is rajthoz állnak.

7. A SPAR elkötelezett a vitalitás, az egészségmegőrzés és a sport mellett. Ehhez kötődően indult el a SPAR Életmód program elnevezésű kezdeményezés, amely azt tűzte célul, hogy minél többen tegyék életük állandó részévé az egészséges, minőségi táplálkozást és a rendszeres sportolást. A SPAR új programjával – az üzleteken kívül – a SPAR Budapest Maratonon® is találkozhatsz.

8. A futófesztiválon másokon is segíthetsz. A SPAR a rendezvényen a Magyar Máltai Szeretetszolgálat az „Ide hozzuk a játszóteret!” nevű programját támogatja, amely hátrányos helyzetű gyerekekkel osztja meg a játék örömét. Emellett a szeretetszolgálat és a SPAR közösen mesekönyveket is gyűjt a rendezvényen a rászoruló gyermekek számára. Mindebben te is részt vehetsz, hozz egy mesekönyvet a maratonra!

8 + 1. A fővárosi futófesztivál valódi ünneppé vált, amelyre várják a lelkesítő szurkolókat is. Két lelkesítés között a SPAR Budapest Maratonra® kilátogató drukkolók a SPAR saját húsüzemének, a Regnum Húsüzem és Oktatóközpontnak a kiváló termékeit is megkóstolhatják.

A rendezvény névadó szponzora, a SPAR cégfilozófiájának egyik alapja a köz érdekeinek a szolgálata. A vállalat támogatja hazánk kulturális és sportéletét, segíti az elesetteket, népszerűsíti a hazai termékeket, és nem utolsósorban tanácsokat is ad az egészséges életmód kialakításához. A futófesztivál nem csak a sportolás szerelmeseinek biztosít remek lehetőséget, hogy próbára tegyék erejüket, hanem kiemelt célja, hogy minél több emberrel megszerettesse a mozgást, valamint felhívja a figyelmet az egészséges életmód fontosságára. Nagyszerű alkalom, hogy te is jobban odafigyelj az egészségedre.

További részletek itt!