5 tipp, amivel elkezdheted a minimalizmust – Nem, nem kell mindent kidobnod!

Szőke Angéla
Írta: ,

A minimalizmus szinte mindenkinek mást jelent. Egyik népszerű meghatározása szerint „az eszköz, ami segít megszabadulni életed felesleges terheitől, hogy ezáltal arra koncentrálj, ami fontos és megtaláld a boldogságot, a beteljesülést és a szabadságot.” Erre szokták azt mondani, hogy jól hangzik, hol iratkozhatok fel? Nos, elkezdeni könnyebb, mint azt sokan gondolják. A minimalizmus ugyanis nem arról szól, hogy minden holminktól megszabadulunk és nézzük a falat az üres lakásban. Mindössze abban segít, hogy jobban odafigyelj magadra és szeresd önmagad. Ha úgy érzed, belevágnál, ez az öt tipp segít elindulni a minimalizmus útján.

1. Írd le

Nem egy tökéletesen megkomponált esszét kell írni, csupán fogalmazd meg és vesd papírra, mik a céljaid ezzel. Unod a munkád, túlzsúfolt a lakásod vagy kisebb ökolábnyomot szeretnél hagyni? Írd ki magadból, mi zavar, min szeretnél változtatni és hova szeretnél eljutni.

Fogalmazd meg, mi az, amit ki szeretnél iktatni az életedből és milyen élmények vagy érzések azok, amikre vágysz.

Ezt a listát olykor előveheted és újra elolvashatod, ha úgy érzed, megtorpantál az úton. Ha pedig jól haladsz, akkor azért, hogy kipipáld azt, amit már sikerült elérned.

2. Kicsiben kezdd

Ne úgy állj neki, hogy egy nap felkelsz és kipakolod az egész lakást. Viszont akár a fizikai, akár a szellemi, tehát az életszemlélet-módosítást szeretnéd elérni, akkor is érdemes valami kézzelfogható változással kezdeni. De csak kicsiben. Van egy polcod, ami rendetlen, vagy összevissza vannak a papírok az íróasztalodon? Kezdd azzal, tedd rendbe. Így könnyebb megértened a minimalizmus folyamatát és egyre nagyobb dolgokba kezdhetsz bele. Mielőtt felmondanál a munkahelyeden, rámold ki és rendszerezd a konyhaszekrényed tartalmát. Apránként szabadulj meg a felesleges holmiktól, hiszen lépésről lépésre érdemes a cél felé haladni.

3. Magaddal is törődj

Nézz magadba és kérdezd meg, mi tesz boldoggá. Ha megvan a válasz, törekedj arra, hogy minél gyakrabban foglalkozz olyan dolgokkal, amiket szeretsz. Kezdj el táncolni, vagy járj el jógázni. Az is remek hatással van a közérzetre, ha egy héten egyszer elmész sétálni egy barátoddal. Igyekezz több időt tölteni a szeretteiddel, hívd fel gyakrabban a családod. Ők is örülni fognak neki és ennek hosszú távú jótékony hatása lesz az életedre.

 

4. Ne hasonlítgasd magad másokhoz

Ha Youtube-on megnézed egy népszerű minimalista vlogger videóját, a letisztult, tág tereket és monokróm kapszulagardróbot látva könnyen elcsüggedhetsz a saját lakásod állapotát illetően. Fontos, hogy ne hasonlítsd magad másokhoz.

A minimalizmus olyan életszemlélet, ami mindenki számára mást jelent különböző motivációval, és emiatt nincs két egyforma útja.

A saját magad által kitűzött célokat próbáld meg fokozatosan elérni, ne mások ultraminimál kirakat-életét.

5. Ne görcsölj

A szemléletünk, egész életmódunk teljes megváltoztatása nem fog egyik napról a másikra megtörténni. Ne légy szigorú önmagaddal, attól még, hogy eltelt egy nap vagy egy hét, amikor semmilyen lépést nem sikerült tenned a minimalizmus érdekében, nem kell rosszul érezned magad. Pont az a lényeg, hogy a saját ritmusodban változzanak a dolgok, ezen a célon nincs határidő. Ne felejtsd el, hogy ez az egész rólad szól, hogy a te életed legyen jobb. Adj magadnak időt, hogy végül azt az életet élhesd, amire büszke lehetsz.

Kép forrása: photographee.eu/Depositphotos.com