5 praktika, hogy a hálószobád a nyugalom szigetévé váljon

Írta: ,

A pihenésed szempontjából a lakás legfontosabb része a hálószoba, illetve maga az ágy. Ha sokszor alszol nyugtalanul, vagy úgy ébredsz fel, hogy egyáltalán nem érzed kipihentnek magad, akkor van számodra néhány tippünk! Megmutatjuk, hogyan alakíthatsz ki a lakásod ezen pontján egy hívogató, nyugodt, relaxációs kis szigetet, ahol bármikor kikapcsolhatsz és feltöltődhetsz.

1/5 Színek

Számos kutatás bizonyította már, hogy a színek pszichológiája egy létező dolog, azaz a különböző színek más és más érzéseket váltanak ki belőlünk.

Vannak ugyan általános igazságok a meleg és a hideg színekről, de sokszor az egyéntől is függ, hogy például a világoskék színt megnyugtatónak vagy ridegnek érzi-e.

A hálószobák esetében alapigazság, hogy jó, ha számodra megnyugtató színeket választasz mind a falak, mind a bútorok és a dekorációk terén is.

A lényeg, hogy a színek harmonizáljanak; ne használj 6-8 különböző, nagyon eltérő árnyalatot, hiszen a kevesebb több. Ha ragaszkodsz egy kis színhez a hálószobában, akkor válassz ki egy vagy két hangsúlyosabbat, és ahhoz igazíts minden mást!

2/5 Padló

Ha szereted a puha, meleg anyagokat, akkor jó döntés, ha padlószőnyeget választasz a hálószobádba, hiszen ez nagyon otthonossá és meleggé varázsolja a teret.

Ha kevésbé vagy padlószőnyeges típus, akkor dönthetsz természetes hatású padlóburkolat mellett is, amire (főleg télen) jó, ha egy puha szőnyeget is teszel. 

Ha két hosszabb futószőnyeget teszel az ágy két oldalára, akkor reggelente az első lépteid a pihe-pihe talajon teheted meg.

:)