Csíráztatás otthon – Egyszerű és olcsó módszer immunrendszered erősítésére

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Csíráztatás otthon – Egyszerű és olcsó módszer immunrendszered erősítésére

Kép forrása: happytrade.org

A hideg hónapokban jelentős probléma, hogy jóval kisebb a választék a friss gyümölcsöket és zöldségeket illetően, emiatt idővel unalmassá és egyhangúvá válik a kínálat. Igaz, hogy ilyenkor a mélyhűtőkben is ajánlatos kutakodni, de szerencsére van még egy megoldás: csíráztass otthon az egészségedért!

Miért jók a csírák? Kép forrása: cocinaveganafacil.com

Sajnos sokan nem tehetik meg, hogy kiegészítő vitaminokra költsenek, vagy rendszeresen friss zöldségeket vásároljanak.

Számukra kiváló alternatíva a csíráztatás, ugyanis ennek az egyszerű módszernek a segítségével kedvező áron nevelhetünk valódi vitaminbombákat.

Minden csíra másban jeleskedik, más-más vitaminnal, ásványi-anyaggal járul hozzá szervezetünk működéséhez. Emiatt az immunrendszered erősítését akár célzottan is megkezdheted, de az is remek megoldás, ha több magot csíráztatsz egyszerre, így valódi „multivitaminnal” támogathatod a szervezetedet ősszel és télen egyaránt.

A magokból pár nap alatt csíra lesz, a javasolt méret elérése után a hűtőben tárolhatod őket.

Gyorsaságuk mellett előnyük, hogy változatossá, különlegessé teszik a fogásokat, végül pedig fontos pozitívumuk, hogy alig tartalmaznak kalóriát, így még a legszigorúbb étrendbe is beilleszthetőek.

Hogyan fogyaszd őket? Kép forrása: snixykitchen.com

Egyes csírák nagyon erőteljes ízűek, így akár egyfajta nassolnivalóként is eheted őket.

Népszerű felhasználási mód, ha szendvicsbe teszed a csírákat, hiszen aránylag kis helyet foglalnak (így becsomagolva magaddal is viheted őket), de alaposan felturbózzák az étel minőségét és íz világát.

Remek ötlet a csírákkal feldobni a salátádat, hiszen a hideg hónapokban a friss zöldségek mellé sem árt némi kiegészítés.

Külön csíraválogatásból készíthetsz salátát, ez esetben ízesített olajjal (pl. fokhagymás, chilis) célszerű kicsit meglocsolni a mixet – így a zsírban oldódó vitaminok is gond nélkül felszívódnak majd.

Végezetül pedig leveseket, főzelékeket is dúsíthatsz csírákkal, ám arra érdemes ügyelned, hogy csak tálalás során tedd őket az ételhez, hiszen a hőkezelés csökkentheti a jótékony hatásokat.