5 csodálatos nap Athénban – Utazási beszámoló

Írta: ,

Már nagyon régóta vágytam Athénba, hiszen csupa történelem, tele van barátságos és kedves emberekkel és szinte mindig süt a nap – legalábbis az én fejemben ez a kép élt róla. Márciusban töltöttünk ott öt napot, és szuper élményekkel gazdagodtunk. Íme néhány tipp és persze a személyes élményeim az útról.

Utazás, szállás

Mi fapados légitársasággal utaztunk Athénba, már hónapokkal korábban megvettük a jegyeket, így fejenként csomaggal együtt kevesebb mint 15 000 Ft volt a jegyünk. Ha ügyes vagy, körülbelül ilyen összegekért már lehet találni járatokat, de jellemzően 15 000 Ft és 50 000 Ft között mozognak az oda-vissza jegyek. Budapestről csak a Ryanair légitársaság indít fapados járatot, de néha érdemes szétnézni a többi légitársaság kínálata között is, bár csak két óra az út, és ugyanarra a repülőtérre száll le minden gép, néha érhetnek pozitív meglepetések.

Ha nem akartok repülni, akkor autóval vagy busszal is elérhető Athén, ebben az esetben azonban egy hosszabb, 15-23 órás úttal kell számolni, és esetleg érdemes egyet aludni útközben. Athénba érkezve a repülőtérről érdemes metróra szállni (ami néhány helyen vonatként van feltüntetve a repülőtéren), ez a kék (3-as vonal) végállomása, ezzel lehet bejutni a városba. Két fő részére az egyirányú jegy kedvezményesen 18 euró, egy főre pedig 10 euró, az út pedig körülbelül 40 perc. Fontos, hogy annak ellenére, hogy nagyon ritkán lehet találkozni ellenőrökkel, a kapukat pedig egyáltalán nem használják, felszállás előtt mindig érvényesítsétek a jegyeket, így biztosan nem büntethetnek meg.

Ha a belvárosban laktok, akkor érdemes a Monastiraki metrómegállóig utazni, onnan pedig pár percet sétálni a szállásig. Mi a Plaka környékén laktunk, itt számos kedvezményes árú hotelt lehet találni reggelivel, ez a belváros, úgyhogy minden közel van és mindig pörög az élet.

Mit, hol, mivel?

Szerintem minden városnézés nagy sétákkal indul, és a legjobb, ha azzal is folytatódik. Így tudod ugyanis a legjobban átélni a város hangulatát, így tudsz belekerülni a körforgásba és így látod, hogyan élik a napjaikat a helyiek. Azt azonban a sok utazás során már megtanultam, hogy nem szabad mindent belezsúfolni néhány napba, sokkal jobb, ha kényelmesen megnéztek néhány látványosságot, valamennyire előre is terveztek, de nem ragaszkodtok hozzá véresen, hiszen, ha elfáradtok, megtetszik valami útközben vagy megkívántok egy kávét, akkor üljetek le és csak élvezzétek a várost.

Mi ugyanígy tettünk Athénban is, azaz tudtuk, hogy szeretnénk megnézni például a kötelező Akropoliszt, az Agorát vagy egyik nap szeretnénk kimenni a kikötőbe, de ennél konkrétabban nem terveztünk. Szerencsénk volt az idővel, szinte minden nap csodásaltosan sütött a nap és az út végére igazán meleg is volt.