A 4 legbetegebb Almodóvar-film, amit neked is látnod kell

Írta: ,

Pedro Almodóvar filmjei általában megosztják a nézőket, hiszen a spanyol rendező nem éppen a megszokott klisékkel dolgozik, filmjeit a formabontóan nyers, naturalista ábrázolásmód jellemzi. Tabudöntögető témái sokaknál kiverik a biztosítékot – ha bepillantást akarsz nyerni Almodóvar világába, megmutatjuk, melyik az a négy film, amit mindenképp látnod kell!

Mindent anyámról – Todo sobre mi madre Kép forrása: tumblr, hollywoodlady

1/4 Mindent anyámról – Todo sobre mi madre

A Cannes-ban bemutatott 1999-es dráma több rangos díjat is elnyert, köztük a legjobb külföldi filmnek járó Oscart.

A történet egy a fiát elvesztő édesanya, Manuela szomorú történetén keresztül kalauzol a társadalom peremére került emberek mindennapjaiba, ahol nem különösebben kirívó eset, ha épp egy transzvesztita (aki egyébként AIDS-es) ejt teherbe egy apácát.

Rosa, az apáca szerepében a rendező múzsája, a hamvas és fiatal Penélope Cruz tűnik fel – igaz, nem túl sokáig, ugyanis szerepe szerint belehal a szülésbe. A film burkolt társadalomkritikának is tekinthető a homoszexualitással vagy az AIDS-szel szembeni hozzáállás miatt.

Eleven hús – Carne trémula Kép forrása: cinematerial.com

2/4 Eleven hús – Carne trémula

Bár Almodóvar 1997-es alkotását, az Eleven húst mindössze egy Bafta-jelöléssel és kisebb díjakkal jutalmazták, nekem az egyik kedvencem a rendezőtől ez az intrikától és erotikától fűtött szerelmi történet, melyben minden egy félresikerült lövöldözéssel kezdődik – legalábbis eleinte úgy tűnik.

A filmben szerelmi három-, vagy inkább négyszögek szövevényes szála bontakozik ki, ahol a Javier Bardem által életre keltett, kerekesszékbe kényszerülő David hirtelen maga is a felszarvazott férj szerepében találja magát, és ez a helyzet egyáltalán nincs ínyére. Persze korántsem ez az egyetlen eltitkolt, bűnös viszony, és nem csak a szerelmek, hanem évtizedes barátságok mehetnek tönkre, ha minden apró részletre fény derül.