Így spórold ki a kalóriákat a karácsonyi menüből

Írta: ,

A karácsonyi időszakot nem szükséges pluszkilókkal és rossz közérzettel zárnod, hiszen könnyen készíthetsz egészséges, ám legalább annyira ünnepi és ízletes ételeket is! Csupán néhány apró változtatásra van szükség a megszokott menüben, és máris alakbaráttá varázsoltad a nagy lakomázást!

Válaszd a göngyölt húsokat Kép forrása: wickedspatula.com

A egészséges alapanyagokat illetően karácsonykor is a sovány húsok és zöldségek, gyümölcsök mellett kell döntened, de ezt ilyenkor egészen másként is megteheted, mint ahogy az a hétköznapokon megszokott.

Abszolút ünnepi ételnek számítanak például a sovány húsokba göngyölt gyümölcsök, zöldségek, amiket sütőben, vagy a serpenyődben lefedve, párolva is készre süthetsz.

Gazdagíthatod az ételt egy-egy szeletelt sonkával, illetve mértékletesen kalóriaszegény sajtokkal. Utóbbiból bőven elegendő, ha egy leheletnyit reszelsz a húsok tetejére, hiszen az íz és a látvány így is adott lesz, felesleges túlzásokba esned.

Bár a göngyölt húsok tárháza igen széles mind az ízesítést, mint az alapanyagok variálását illetően, más lehetőségek is kínálkoznak az ünnepi menü elkészítésekor.

A hagyomány és a modernitás között átmenetet képeznek a kalóriaszegény halak, amik grillezve, filéként sütve nem csupán látványosak, hanem jóval egészségesebbek is, mint a rántott változatok.

A frissen sütött halakhoz kiválóan illik bármilyen zöldség, de a klasszikusnak számító franciasaláta is abszolút megállja a helyét.

Érdemes próbát tenned a rostokban gazdag köret alapanyagokkal is, így a kölessel, quinoával, bulgurral, vagy a csőben sült zöldségekkel.