6 bevált praktika a spórolós bevásárláshoz

Írta: ,

Veled is megtörtént már, hogy túl sokat vásároltál, és aztán két hét múlva romlott élelmiszereket kellett kidobnod? Vagy többet ettél a kelleténél, mert a sok élelmiszerből, amit hazavittél, sokat is főztél? Hogy lehet ezt másként csinálni?

Ne siesd el a bevásárlást, de ne is tölts vele túl sok időt!
Ha elkapkodod, akkor lehet, hogy a legfontosabbak közül nem veszel meg valamit, például lemarad egy doboz tojás. Másrészt viszont esetleg olyasmit viszel haza, amiből otthon már van elég, mondjuk két kiló liszt mellé lesz még egy. 
 
Időt takarítasz meg, ha indulás előtt bevásárlólistát készítesz. Képzeld magad elé, hogy a szupermarketben milyen sorrendben következnek az áruk, amelyekre szükséged van, és ugyanebben a sorrendben írd fel őket a listádra (pl. kenyérfélék, tejtermékek, mélyhűtött áruk, zöldség, gyümölcs). 
Hétköznapokon, és ne hétvégén vásárolj!
Szombat délután és vasárnap délelőtt mindig tele vannak a hiper- és szupermarketek vásárlókkal. Az ünnepek előtti napokról nem is beszélve.
 
Ha nagy a tömeg és sietsz, akkor előfordulhat, hogy valamiből silányabb minőségűt vagy drágábbat veszel, csak hogy kikeveredj végre a nyüzsgésből
 
Kora reggel, késő este vagy ebédidőben vannak a legkevesebben. Elég két-három napra előre megtervezni az étkezéseket, rövid időszakra könnyebb ésszerűen vásárolni, mint két hétre, vagy netalán egy egész hónapra.