Világmárkák, amiknek mindenki rosszul ejti ki a nevét

Írta: ,

Amíg mindenki érti a másikat, addig nagy gond nincs, és lehet, hogy ma már az lenne a furcsa, ha elkezdenénk a „helyes” kiejtés szerint emlegetni az alábbi márkákat, hiszen ránk nézne mindenki furcsán. Így is érdekes lehet azonban, hogy hogyan hangzanak eredetileg bizonyos szavak, amelyeket akár minden nap használunk – és akár teljesen máshogy, mint ahogyan azt eredetileg elképzelték.

Samsung

Ez egy igazán egyszerű márkanév, csak Sz-t kell mondani az S helyett, és meg is vagyunk, ugye?

Nem egészen, ugyanis, ha az eredeti, koreai kiejtést szeretnénk követni, akkor sokkal inkább valami olyasmit kellene mondanunk, hogy „szamszong”.

Ebben a videóban egy koreai lány segít a márka nevének többszöri elismétlésével, ráadásul a Hyundai és a Daewoo is terítékre kerül, érdemes ezeket is megnézni.

Nutella Kép forrása: youtube.com

A Nutella aztán tényleg egy olyan márka, amit sehol a világon nem mondanak helyesen. Vagy éppen mindenhol helyesen mondják… Hozzáállás kérdése.

Maga a Ferrero ugyanis nem tartja kimondottan fontosnak, hogy egységes legyen a kiejtés. Európában például inkább a „nutella” forma, míg az Egyesült Államokban egy kicsit másabb forma terjedt el, leírni leginkább talán „nútella”-ként tudnánk.

A felismerés már ment egy nagy kört az interneten, amikor a Buzzfeed kiszúrta, hogy a hivatalos weboldal FAQ részében a „New-tell-uh” szerepel, mint helyes kiejtési forma. Azonnal levelet is írtak a Ferreronak, aki viszont válaszukban megnyugtatta őket: így is, úgy is lehet ejteni a Nutella nevét, ők maguk is ahhoz igazodnak, ami az adott területen a vásárlók körében elterjedt. Na persze, mi sem gondoltuk, hogy az édesség mediterrán lelkű királyai majd éppen ezen fognak fennakadni.

Ha téged mégis érdekel a két különböző kiejtés, ennek a videónak a végén meghallgathatod.