Kávé vagy szundi? Próbáld ki a kávé-szundit!

Írta: ,

Még csak az imént múlt dél, de te máris kimerülten dőlsz hátra a munkahelyeden egy pár perces pihenés erejéig. A feladatok halomban állnak, még rengeteg elintéznivaló vár rád délután, és csak arra tudsz gondolni, mennyire sokat segítene egy rövid szundi. Elvégre az alvás a legjobb módja a feltöltődésnek; vagy inkább egy csésze kávét kéne innod? Szakértők szerint a megoldás egy harmadik verzióban rejlik, a kávé-szundiban!

Ez a különös módszer lényegében azt jelenti, hogy iszol egy csésze kávét, majd alszol körülbelül 20 percet, mielőtt a koffein eléri az agyad.

Ennek következtében miután felébredsz, teljesen feltöltődve érzed magad. Noha az elképzelés elég különösen hangzik, kutatások bizonyítják, hogy tényleg működhet a dolog.

A kávéra és a délutáni szundira is igaz, hogy segítenek csökkenteni az adenozin hatását a szervezetedben –ez egy molekula az agyadban, ami a nap folyamán felraktározódik, és fáradt leszel tőle. A szundi segít elűzni ezt a szervezetedből, míg a koffein képes megszüntetni az álmosító hatásait.

Csak a szundi nem elég! Kép forrása: mery.jp

Köztudott, hogy a délutáni alvásnak rengeteg előnye van az egészségedre és a teljesítményedre nézve.

Többek között javítja a memóriát, jobb döntéseket hozol, és gyorsabban érzékeled a környezetedben történő eseményeket.

Ráadásul csökkenti a vérnyomást, és még a stresszes helyzeteket is könnyebben tudjuk kezelni ezáltal.

Azonban önmagában nem mindig elég, hiszen biztosan te is tapasztaltad már, hogy sokszor fáradtnak érezheted magad a délutáni szundi után – ugyanis az imént említett adenozint nem tudja teljesen kitörölni a szervezetedből.