Kávé vagy szundi? Próbáld ki a kávé-szundit!

Írta: ,

Még csak az imént múlt dél, de te máris kimerülten dőlsz hátra a munkahelyeden egy pár perces pihenés erejéig. A feladatok halomban állnak, még rengeteg elintéznivaló vár rád délután, és csak arra tudsz gondolni, mennyire sokat segítene egy rövid szundi. Elvégre az alvás a legjobb módja a feltöltődésnek; vagy inkább egy csésze kávét kéne innod? Szakértők szerint a megoldás egy harmadik verzióban rejlik, a kávé-szundiban!

1/5 Mi is az a kávé-szundi?

Ez a különös módszer lényegében azt jelenti, hogy iszol egy csésze kávét, majd alszol körülbelül 20 percet, mielőtt a koffein eléri az agyad.

Ennek következtében miután felébredsz, teljesen feltöltődve érzed magad. Noha az elképzelés elég különösen hangzik, kutatások bizonyítják, hogy tényleg működhet a dolog.

A kávéra és a délutáni szundira is igaz, hogy segítenek csökkenteni az adenozin hatását a szervezetedben –ez egy molekula az agyadban, ami a nap folyamán felraktározódik, és fáradt leszel tőle. A szundi segít elűzni ezt a szervezetedből, míg a koffein képes megszüntetni az álmosító hatásait.

Csak a szundi nem elég! Kép forrása: mery.jp

2/5 Csak a szundi nem elég!

Köztudott, hogy a délutáni alvásnak rengeteg előnye van az egészségedre és a teljesítményedre nézve.

Többek között javítja a memóriát, jobb döntéseket hozol, és gyorsabban érzékeled a környezetedben történő eseményeket.

Ráadásul csökkenti a vérnyomást, és még a stresszes helyzeteket is könnyebben tudjuk kezelni ezáltal.

Azonban önmagában nem mindig elég, hiszen biztosan te is tapasztaltad már, hogy sokszor fáradtnak érezheted magad a délutáni szundi után – ugyanis az imént említett adenozint nem tudja teljesen kitörölni a szervezetedből.

A kávé hatásai Kép forrása: peonylim.com

3/5 A kávé hatásai

A kávé (vagy jobban mondva a benne található koffein) szintén az egyik legerősebb fegyverünk az álmosság ellen, hogy a segítségével kibírjuk az egész napos hajtást.

Mégis, ha nagyon kimerültnek érzed magad, a kávé önmagában kevés lehet – és ezt biztosan te is megtapasztaltad már korábban.

Épp ezért, bizonyos szakértők úgy vélik, hogy a koffein és az alvás együttesen a legerősebb megoldás a fáradtság leküzdésére!

Útmutató a kávé-szundihoz Kép forrása: livingpierside.tumblr.com

4/5 Útmutató a kávé-szundihoz

Az időzítés azonban nagyon fontos!

A koffeinnek körülbelül 20 percre van szüksége, hogy bejusson a vérkeringésedbe és az agyadba.

Ezért szakértők szerint érdemes minél gyorsabban meginnod a kávédat, és utána rögtön ledőlni az ágyadba egy gyors alvás erejéig.

Ezzel a módszerrel ugyanis kihasználhatod azt a 20 percet, mielőtt a koffein elkezdi kifejteni a hatását. Ha viszont fél órán át kortyolgatod a kávét, sajnos lemaradsz a lehetőségről.

Amire mindig figyelned kell Kép forrása: prettyfoods.tumblr.com

5/5 Amire mindig figyelned kell

Persze nem csak arra kell figyelned, hogy mikor dőlsz le aludni, hanem arra is, hogy mikor ébredsz fel a szundizásból.

Felmérések szerint körülbelül 20 perc pihenés elegendő – ha átléped ezt a határt, könnyen beleeshetsz a mélyebb álom szakaszába, aminek következében ébredés után nem feltöltődve, hanem még fáradtabban kelsz fel.

Ezt „alvás utáni tehetetlenségnek” nevezik, és bár általában nem tart sokáig, néha akár 4 órán át is érezheted a hatását. Épp ezért érdemes ébresztőórát beállítanod, ha a kávéd után ledőlsz szundizni egy kicsit!