Google a karanténban: ezekre a dolgokra kerestek rá a legtöbben a járvány alatt

Zabolai Margit
Írta: ,

A YouTube szerint az emberek minden eddiginél többet néznek oktatóvideókat, ebből is látszik, hogy a karantén alatt sokan próbáltak új képességeket szerezni, vagy a már meglévő hobbijuk elmélyítésével elütni a szabadidejüket.

A platform szerint azokat a videókat, amelyeknek címében szerepelt a „how to”, azaz „hogyan kell” és a ”step-by-step”, vagyis „lépésről lépésre”, összességében 65%-kal hosszabb ideig nézték most a felhasználók, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Eközben a keresőmotorok legnépszerűbb kereséseiben egyre több „hogyan”-nal kezdődő kérdés jelenik meg.

Szintén sokan kerestek vásárlási céllal kerti növényekre, fűnyírókra, kézi súlyzókra és hajfestékekre is – olyan termékekre, amiket korábban nem feltétlenül vásároltak sokan interneten keresztül.

„Rengeteg van most a "hogyan"-nal kezdődő kérdésekből. Hogyan készítsünk kézfertőtlenítőt, arcmaszkokat és kenyeret, hogyan vágjunk otthon hajat”

– ezek csak néhányak azok közül, amikre az utóbbi időkben jóval többen kerestek rá, mint korábban, mondta Nalina Eggert, a BBC keresőmotor-optimalizálási szakértője.

Az iskolák bezárása óta észrevehetően megnövekedett a kérdések száma a nyelvtan, helyesírás, számtan, biológia és történelem témáinak körében is, és persze nem túl meglepő módon rengetegen keresnek a Covid-19-cel kapcsolatos információkat is, például arról, hogy lehetséges-e kétszer is elkapni a vírust, vagy hogy hogyan érinti a háziállatokat.

A keresési topban ott vannak a tünetekre és prognózisokra vonatkozó specifikus orvosi kérdések, a szabadságolással kapcsolatos kérdések, de sokan keresnek rá a vírussal kapcsolatban gyakran emlegetett R-számra (járványtani alap szaporodási ráta mérőszám) is.

Vannak olyan keresési adatok, amelyek szomorú lenyomatai a körülöttünk lévő valóságnak: az Egyesült Királyságban a szokásosnál jóval nagyobb arányban keresnek az emberek a részvétnyilvánító lapokra, sokan vásárlási céllal, de a legtöbben azért, hogy megtudják, mit szokás beleírni.

„Rengetegen lehetnek, akiknek soha korábban nem kellett még ilyesmit küldeniük”

– mondja Nalina.

hetmanstock/depositphotos.com

Hogy valami könnyedebbet is említsünk: szintén az Egyesült Királyságban minden héten ott van a legtöbbször keresett kérdések között, hogy „mikortól lehet alkoholt vásárolni Skóciában”, hiszen itt este 10 és reggel 10 között szeszárusítási tilalom van.

A helyzet alakulásának függvényében voltak olyan keresési trendek is, amelyek rövid ideig megemelkedtek, majd ismét eltűntek – márciusban például kiugróan magas volt a vécépapír iránti kereslet, áprilisban pedig mindenki női fehérnemű után kutatott a Google-ben – írja a BBC.

Az internethasználat pedig általánosságban szintén elképesztően megemelkedett a koronavírus idején. Az online forgalomban van egy természetes növekedés, hiszen egyre több háztartásba, egyre több emberhez jut el a szélessávú internet, és az emberek egyre több dolgot intéznek online, 2020-ban azonban 3 hónap alatt volt akkora mértékű a növekedés, mint máskor egy teljes év alatt szokott.

Ez természetesen azzal jár, hogy nem csak azok használják gyakrabban a netet, akik otthon akarnak hajat festeni – a lezárások alatt megnövekedett a kiskaliberű online bűncselekmények száma is, például a DDOS-támadásoké, amikor valaki megkísérel hamis, nagy számú forgalommal összeomlasztani egy weboldalt.

Az ilyen kibervandalizmust jellemzően unatkozó diákok követik el – még egy ok, hogy a járvány alatt is odafigyeljünk rá, mit is csinál a gyerek a gép előtt.

Legolvasottabb cikkek

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Fókuszban

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!