Ezt látnod kell! A legszebb karácsonyi kirakatok 2015-ben

Írta: ,

Külföldön a legnagyobb üzletek minden évben káprázatos kirakatokkal örvendeztetik meg a járókelőket karácsony táján. A jól megválasztott témák, a bámulatos részletességgel megtervezett „díszletek” idén sem okoztak csalódást. Íme néhány a legszebbek közül!

Mesebeli színház a 19. századból

Kétségtelen, hogy a Tiffany & Co. karácsonyi kirakatai mindig lélegzetelállítóra sikerülnek. A legendás ékszermárka 1837-ben nyitotta meg első üzletét, és azóta neve egyet jelent a szerelemmel, a romantikával, a luxussal, és a makulátlan eleganciával.  Nem véletlen, hogy mára királynék, hercegnők, arisztokraták és híres filmcsillagok abszolút kedvence. Az idei évben a New York-i üzlet kirakatai ismét kék-fehér csodaországgá változtak.

Fotó: Tiffany & Co., Ricky Zehavi

Az ünnepi díszleteket a 19. századi színházak ihlették. Minden egyes ablak egy-egy téli tündérmesét kelt életre, melyeket természetesen a már jól ismert kék-fehér ajándékdobozok tesznek teljessé.

Út a csillagokhoz

Harry Gordon Selfridge volt az első kiskereskedő, aki történetmesélésre használta a kirakatokat az üzletében kapható termékek segítésével. Amikor 1909-ben megnyitott üzlete Londonban, az első kirakatokat Watteau és Fragonard reneszánsz festményei ihlették. Nem meglepő tehát, hogy a karácsony mindig is kiemelt esemény volt a Selfridges áruház életének. A 2015-ös karácsonyi téma az Út a csillagokhoz címet kapta.

Fotó: Andy Pilbeam-Brown

Ennek megfelelően az üzlet 12 ablaka 12 állatövi jegyet jelenít meg. A feladatot rendkívül komolyan vették, a kreatív csapat már 2014 szeptemberében megkezdte az előkészületeket. A kirakatok tervezői asztrológia tanfolyamon vettek részt a greenwichi obszervatóriumban, és a munkafolyamatot folyamatosan asztrológus szakember felügyelte. A készítők szerint szerencsés egybeesés, hogy idén került mozikba a hetedik Star Wars epizód is, mely így tökéletes keretet ad az áruház által megálmodott kirakatoknak.

Fotó: Andy Pilbeam-Brown

Újjáéled a Studio 54!

Csillogás és neon színek uralják idén a brit Harvey Nichols karácsonyi kirakatait. A luxus divatház választása ezúttal egy kevésbé tradicionális témára esett, a tervezők ugyanis úgy döntöttek, hogy életre keltik a 70-es évek New Yorkjának ikonikus diszkóját, a Studio 54-et.

Fotó: Harvey Nichols

A hatalmas ajándékdobozokból kirakott arcok mindegyike a diszkó mozgalom egy-egy jelentősebb karakterét, személyiségét jeleníti meg. Janet Wardley a Daily Mailnek adott interjúban elmondta, hogy az egyes beállítások segítségével az parti szezon játékos oldalát szerették volna megjeleníteni úgy, hogy közben a karácsony meghitt hangulata is felismerhető maradjon a kirakatokban.

Fotó: Harvey Nichols

33 hónapos fennállása alatt a Studio 54-et olyan hírességek látogatták, mint Michael Jackson, Dolly Parton, Rod Stewart vagy Woody Allen. A klubot a mai napig a diszkó-korszak legmenőbb helyeként emlegetik.

Egyszer volt, hol nem volt…

Az ikonikus londoni luxusáruház, a Harrods az „Egyszer volt hol nem egy karácsony” címet adta az idei ünnepi kirakatainak. Az egyes jelenetek jól ismert meséket jelenítenek meg bábszínházi előadások képében. 

Fotó: Shutterstock

Alexander Wells-Greco a fashiontimes.com-nak adott interjúban elmondta, több egyéni színházi jelenetet alkottak meg, melyek együtt mégis egyetlen narratívát követnek. A cél az volt, hogy megszólítsák a családokat és a gyerekeket, és varázslatos környezetet hozzanak létre a vásárlóknak karácsony idejére.

Fotó: Harrods

Az egyes kirakatok a mesés elemek mellett olyan nagy divatmárkák előtt tisztelegnek, mint Stella McCartney, Burberry, vagy Bottega Veneta.

Ragyogó ünnep

Minden kétséget kizáróan a Bergdorf Goodman áruház büszkélkedhet a világ legismertebb luxuskirakataival, melyeket minden évben művészi gondossággal, és precízióval készítenek el az üzlet kirakattervezői. A híres New York-i áruház ezúttal ismét felülmúlta önmagát. Karácsonyi kirakatait több mint hét millió Swarovski kristállyal borította be a neves ékszermákra 120. születésnapja alkalmából.

Fotó: Bergdorf Goodman, Ricky Zehavi

A téma a „Ragyogó ünnep” címet kapta. A központi kirakat is az említett mérföldkőnek állít emléket, és egy szülinapi jelenetet ábrázol, melyben a padlótól a csillárig mindent ragyogó kristályok terítenek be.