Elhárítható a halál – távol-keleti mesterek bölcsességei

Írta: ,

Baird T. Spalding A távol-keleti mesterek tanítása című könyvéből idézünk. A szerző 1894-ben részt vett egy expedícióban, amely 3 évig tartott. Ezalatt a mesterek megengedték, hogy megfigyelje az életüket, és segítettek neki kéziratai lefordításában. A könyv az expedíció alatt gyűjtött tapasztalatokat és a mesterek gyorsírással lejegyzett gondolatait tartalmazza.

Te is csodát tehetsz

1/5 Te is csodát tehetsz

„Az ember lehetetlennek tekinti, hogy az életszükségletét közvetlenül a világegyetemből lássa el, hogy a halált legyőzze, és a különböző úgynevezett csodákat megtegye, amelyeket Jézus tett, mikor a földön járt.

A Mesterek bebizonyítják, hogy mindezek a dolgok a mindennapi életünkhöz tartoznak. Ők mindent, ami a mindennapi életükhöz szükséges, közvetlen az egyetemesből szereznek be, úgy eledelt, mint ruhát vagy pénzt. 

Tanuljátok meg átjárni magatokat örömmel. Mondd: ‘Végtelen szeretet tölti el lelkemet és tökéletes életével átjárja testemet.’ Tegyél körülötted mindent széppé és vidámmá. Nevelj érzéket a humor iránt. Örvendezz a napsütésnek.”

Örök egészség

2/5 Örök egészség

„Nem létezik természeti törvény, ami az embert hanyatlásra és halálra kényszeríti, azt csak egy baleset okozhatja. Nem létezik elkerülhetetlen megöregítő folyamat a testben vagy a sejtcsoportokban – semmi, ami az egyént lassan lebéníthatja.

Tehát a halál elhárítható;  a betegség elsősorban nem-jólét, a jólét vagy santi távolléte, ami azt jelenti, hogy hiányzik egy kellemes jókedvű szellemi nyugalom, ami a szellem által a testre visszatükröződik.

Az öregkori szellemi gyengeség, az ember általános tapasztalata nem más, mint egy kifejezés, ami az ember tudatlanságát rejtegeti annak okaival szemben, nevezetesen némely hibás állapotokat a testben és lélekben. Még baleseteket is meg lehet előzni egy helyes szellemi magatartással.

A Siddhák azt mondták:

A test életerejét ugyannyira fenn lehet tartani, hogy erőfeszítés nélkül, természetes módon fertőző és másfajta betegségek, mint például pestis vagy influenza, ellenállhatók. A Siddhák képesek bacilusokat bevenni anélkül, hogy megbetegednének.” 

Az ifjúság ékszere

3/5 Az ifjúság ékszere

„Valójában az ifjúság az isteni az emberben; az ifjúság a szellemi élet az emberben – az élet a teljes szépségében. Az egyetlen élet, amely él és szeret, az egyedüli élet, amely örökké van.

Az öregség nem szellemi, halandó, csúnya és nem valódi. Félelemre, fájdalomra, szomorúságra vonatkozó gondolatok a baj okai, amit mi megöregedésnek nevezünk.

Vidámságra, szeretetre és eszményekre vonatkozó gondolatok teremtik a szépséget, azt, amit mi ifjúságnak nevezünk. Az öregség csak egy burkolat, amelyen belül a valóság, az ifjúság ékszere el van rejtve.

Az alkimista, aki bennünk lakik, eltávolította a kiélt, elhalt sejteket, és egy el nem múló egészséggel és kedvességgel előhívja az új bőr aranyát.

Valóban, ahol az isteni szeretet kinyilatkozik, ott örök ifjúság uralkodik. Az isteni alkimista a templomunkban lakik, és folyton új és szép és fiatal sejteket teremt.”

A szellemi test előhívható

4/5 A szellemi test előhívható

“Mikor Jézust keresztre feszítették, Ő a testét áldozta fel, a külső burkolatot, a testet, amit látunk, hogy bebizonyítsa, hogy valójában van egy mélyebb vagy szellemi test, és ez a szellemi test volt az, amit Ő kinyilatkoztatott, mikor a sírból feltámadt.

Ez volt az a test, amiről beszélt, mikor azt mondta: ‘Bontsátok le ezt a templomot és harmadnapra felépítem.’ Ezt azért tette, hogy bizonyítsa azt, hogy nekünk ugyanaz a szellemi testünk van, és hogy mi mindannyian elvégezhetjük a munkákat, amelyeket Ő végzett.

Tény az, hogy Jézus megóvhatta volna magát, ha Ő azt akarta volna. Kétségkívül belátta, hogy a testében egy nagy változás ment végbe. Azt is belátta, hogy az emberek körülötte képtelenek voltak megérteni, hogy ők éppúgy, mint Jézus, a szellemi testet előhívhatják, hiába igyekezett azt megmutatni nekik.

Ők még csak a személyeset látták, Jézus megértette, hogy azok, ha Ő a szellemi testét egy észrevehető változás nélkül előhívja, nem lennének képesek a különbséget meglátni a szellemi és az anyagi között, tehát a keresztre feszítés eszközét választotta, hogy ezt a változást létrehozza.”

A belső szoba

5/5 A belső szoba

“Ha az ember a nagy Ismeretlent – önmagát – meg akarja ismerni, menjen be a belső szobájába, és zárja be az ajtót.

Ott találja a legveszélyesebb ellenségét, és ott megtanulja, hogyan legyen annak felettese.

Ott megtalálja az igazi önmagát. Ott találja leghűbb barátját, a legokosabb tanítóját, a legmegbízhatóbb tanácsadóját – saját magát.

Ott találja az oltárt – önmagát –, ahol Isten, a kiolthatatlan tűz van, minden jónak, minden erőnek és minden hatalomnak a forrása.

Tudni fogja, hogy Isten a csend legmélyén van. Észreveszi, hogy a szentségek szentsége saját magában, önmagában van.

Érezni és tudni fogja, hogy minden kívánsága Isten szellemében van, és azért az Isten kívánsága.”