Elgondolkodtató társadalmi reklámok, amiket látnod kell

Írta: ,

Az égető társadalmi és környezeti kérdésekre való figyelemfelhívás leghatásosabb eszközei az olykor igen felkavaró reklámkampányok. Minél jobban megrendít, annál valószínűbb, hogy napok múltán is ott fog motoszkálni a fejedben. És ez a cél: hogy tudomást vegyünk a körülöttünk zajló problémákról, és lehetőségeinkhez mérten segédkezzünk azok megoldásában.

A nők egyenjogúsága Kép forrása: Businessinsider.com

1/7 A nők egyenjogúsága

Az ENSZ 2013-ban jelentkezett a nők egyenjogúságára felhívó kampánnyal, melynek keretében valós Google keresési javaslatokat mutattak be, amelyek megdöbbentő eredményeket produkáltak.

“A nőknek tudniuk kell, hol a helyük.  A nőknek otthon kéne maradniuk. A nőknek nem szabadna szavazniuk.”

Ilyen és ehhez hasonló kifejezésre kerestek leggyakrabban az interneten a Google szerint.

A fotókon a keresősávot, benne a kifejezésekkel a nők szájára helyezték, ezzel mintegy letapasztva a szájukat. 

Veszélyben az ártatlanság Kép forrása: digitalsynopsis.com

2/7 Veszélyben az ártatlanság

Te tudod, hogy kivel csetel suli után a lányod/testvéred/barátnőd? 

Az interneten bármilyen alteregó mögé el lehet bújni, és a közösségi oldalakon keresztül már könnyedén kapcsolatba lehet lépni bárkivel. 

Az Innocence in Danger (azaz ‘veszélyben az ártatlanság’) nevű nemzetközi szervezet 1999 óta harcol a gyermekeket érintő szexuális zaklatás ellen.

Ezzel a kampánnyal a szülők szemét próbálja felnyitni arra, hogy a szexuális ragadozók ott rejtőzködhetnek akár a gyermekeink okostelefonján is, amelyet nap mint nap használnak.

Csatold be! Kép forrása: theinspirationroom.com

3/7 Csatold be!

Annak ellenére, hogy a biztonsági öv becsatolására számos módon felhívják a figyelmünket, továbbra is rengeteg halálos baleset történik az öv használatának mellőzése miatt.

A Nyugat-ausztráliai Közlekedésbiztonsági Iroda kampányában fiktív röntgenfelvételekkel világít rá arra, hogy milyen következményekkel járhat, ha nem kapcsoljuk be biztonsági övet. 

“Egy mozdulat megváltoztathatja a jövődet. Csatold be magad.” – mondja a kampányszöveg.

 

Családon belüli erőszak Kép forrása: naocrituss.wordpress.com

4/7 Családon belüli erőszak

“A szeme az anyjáé.” – áll a fotón.

Az Amnesty International emberjogi szervezet által készített kampány arra buzdítja az embereket, hogy jelentsék a családon belüli erőszakot.

A fényképeken feldagadt szemű, törött orrú, felrepedt szájú gyerekek szerepelnek a fenti felirat vonatkozó változataival, utalva ezzel arra, hogy anyjuk is bántalmazás áldozata.

A családon belüli erőszak problémája jelen van, és ha tudomást szerzünk ilyen esetről, nem tétlenkedhetünk!

 

Szokj le! Kép forrása: Outnext.com

5/7 Szokj le!

A dohányzás káros hatásait már számtalan kutatással kimutatták, valahogy az emberek mégsem veszik komolyan a leszokásra buzdító kampányokat, úgy gondolják, velük úgysem történnek meg a borzalmak.

A kampányok egyre drasztikusabbak, egyre inkább az elrettentő hatásra helyezik a hangsúlyt.

Az, hogy a dohányzás idő előtti bőröregedéshez vezet, tény.

Ezt hangsúlyozza egy nikotinos rágó reklámja is, amelyen egy körülbelül 80 évesnek kinéző hölgy ünnepli 42. születésnapját...

Akadálymentes élet a mozgássérülteknek Kép forrása: adsoftheworld.com

6/7 Akadálymentes élet a mozgássérülteknek

Sokszor bele sem gondolunk, milyen, számunkra teljesen jelentéktelennek tűnő dolog okozhat nehézséget egy mozgássérült mindennapjaiban.

Egy lépcsősor van, aki előtt hatalmas hegyként magasodik.

Az Amerikai Mozgássérült Egyesület kampányában arra kéri az embereket, hogy segítsék az akadálymentesített környezet kialakítását.

Sokszor nincs is szükség hatalmas átalakításokra, csak néhány apróbb változtatásra, hogy mások életét megkönnyítsük.

Levegőszennyezés Kép forrása: dailynewsdig.com

7/7 Levegőszennyezés

A szén-dioxid kibocsátással fegyvert tartunk a természet fejéhez.

Természeti Erőforrások Védelmének Tanácsa nevű amerikai természetvédelmi szervezet kampányfotóján az áll, hogy a levegőszennyezés 60.000 embert öl meg évente.

Az viszont üdvözölendő, hogy a környezetszennyezés kérdését egyre komolyabban veszik nemzetközi szinten, az ENSZ égisze alatt született Kiotói Jegyzőkönyv keretében pl. az aláíró országok az üvegházhatású gázok csökkentésére vállaltak kötelezettséget.