Elgondolkodtató társadalmi reklámok, amiket látnod kell

Írta: ,

Az égető társadalmi és környezeti kérdésekre való figyelemfelhívás leghatásosabb eszközei az olykor igen felkavaró reklámkampányok. Minél jobban megrendít, annál valószínűbb, hogy napok múltán is ott fog motoszkálni a fejedben. És ez a cél: hogy tudomást vegyünk a körülöttünk zajló problémákról, és lehetőségeinkhez mérten segédkezzünk azok megoldásában.

A nők egyenjogúsága Kép forrása: Businessinsider.com

Az ENSZ 2013-ban jelentkezett a nők egyenjogúságára felhívó kampánnyal, melynek keretében valós Google keresési javaslatokat mutattak be, amelyek megdöbbentő eredményeket produkáltak.

“A nőknek tudniuk kell, hol a helyük.  A nőknek otthon kéne maradniuk. A nőknek nem szabadna szavazniuk.”

Ilyen és ehhez hasonló kifejezésre kerestek leggyakrabban az interneten a Google szerint.

A fotókon a keresősávot, benne a kifejezésekkel a nők szájára helyezték, ezzel mintegy letapasztva a szájukat. 

Veszélyben az ártatlanság Kép forrása: digitalsynopsis.com

Te tudod, hogy kivel csetel suli után a lányod/testvéred/barátnőd? 

Az interneten bármilyen alteregó mögé el lehet bújni, és a közösségi oldalakon keresztül már könnyedén kapcsolatba lehet lépni bárkivel. 

Az Innocence in Danger (azaz ‘veszélyben az ártatlanság’) nevű nemzetközi szervezet 1999 óta harcol a gyermekeket érintő szexuális zaklatás ellen.

Ezzel a kampánnyal a szülők szemét próbálja felnyitni arra, hogy a szexuális ragadozók ott rejtőzködhetnek akár a gyermekeink okostelefonján is, amelyet nap mint nap használnak.