A nők szerepe 10 év múlva – Mik a kilátások?

Írta: ,

A női szerepek az elmúlt 10 évben jelentősen megváltoztak – Dr. Törőcsik Mária trendkutató szerint a mai nők sokszínűen élik az életüket, kritikusabban gondolkoznak, határozottabbak lettek és több felelősséget vállalnak magukra, mint egy évtizeddel ezelőtt.

Az elkövetkezendő évekre is hasonlóan markáns változásokat jósolnak a kutatók, ezért szükség van egy olyan platformra, amely új szemszögből világítja meg az élet nők szempontjából fontos területeit. Ezt felismerve indította el nőknek szóló kezdeményezését She’s Mercedes néven a Mercedes-Benz, melynek legfontosabb célkitűzése, hogy inspirációt adjon és párbeszédet indítson olyan témákról, amelyekben érintettek a nők. A She’s Mercedes nőnapi sajtóeseményén Winkler Nóra szakértőkkel beszélgetett arról, hogy milyen a női vásárlóerő, illetve arról, hogy a nők miként birkóznak meg a család és a munkahely egyensúlyának kialakításával.

A képen (balról jobbra): Winkler Nóra (műsorvezető), Sztipichné Kozári Edina (marketing és PR vezető), Dr. Almási Kitti (klinikai szakpszichológus), Dr. Törőcsik Mária (trendkutató).

Dr. Törőcsik Mária trendkutató szerint globális tényezővé vált a női vásárlóerő növekedése. Bizonyos tulajdonságok kimondottan a nőkre jellemzőek, mint a figyelem, a tolerancia, a hálózatban működés, így még kiterjedtebb kapcsolatrendszerrel rendelkeznek, ezáltal pedig fontos célcsoportjai a hirdetői piacnak.

Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus a női szerepekről, elvárásokról, a work-life-balance témáról osztotta meg gondolatait. Véleménye szerint egyfajta dominancia harc jelenik meg a férfi és a nő között, és problémaként léphet fel, ha a nő többet keres. Néhány évtized múlva szociológiai jelenségként alakulhat ki az is, hogy egyre több egyedülálló nő lesz, akik nem tudtak párkapcsolatot kialakítani, mivel több túlképzett nő lesz, mint férfi.

Mindkét szakértő egyetértett abban, hogy eltérő nőtípusok vannak, akiket más-más üzenettel szükséges megszólítani. A gyerekvállalásnál átalakulhatnak a családon belüli szerepek, mely érintheti a nők vásárlóerejét, döntési mechanizmusát, felelősségi körét. Közgazdasági és pszichológiai megvilágításból is értelmezték a sikeres nő fogalmát. A hagyományos családi szerepek megmaradnak, de a nő nem egyedül a család összetartója, hanem a munkájában is arra törekszik, hogy kiemelkedjen, sikereket érjen el. Dr. Almási Kitti szerint a legfontosabb, hogy önismeret útján rájöjjünk arra, miben szeretnénk kiteljesedni: egyszerre lehetséges a karrier és a család megteremtése, de van, aki ebből csak az egyik utat szeretné megtenni.

„A She’s Mercedes kezdeményezés a bátor nők ötleteiről és azok megvalósításáról szól. Szeretnénk egy olyan platformot teremteni, mely ösztönöz, és új szemszögből világítja meg az élet nők szempontjából fontos területeit. A She’s Mercedes azért jött létre, hogy összekösse és inspirálja a nőket annak érdekében, hogy a legjobbat hozhassák ki önmagukból.” – nyilatkozta Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője.

További információt ITT találsz!