Városi kisautót vásárolnál? Ezeket a szempontokat vedd figyelembe a modell kiválasztásánál

Írta: ,

A szín nagyon fontos, tudjuk. Ahogyan a fogyasztás is. De vannak itt még megfontolásra szánt tényezők, amiket érdemes figyelembe venni, ha városi kisautót tervezünk vásárolni. (x)

A szín tényleg fontos…

A férfiak arcára mosolyt csal, ha egy nő a „milyen autót szeretnél?” kérdésre azt mondja: pirosat. Miközben a férfiak is színt (is) választanak. Csak nekik hátrébb van a listán, de nekik is ott van! Hogy milyen színű az autó, mindenkinek fontos. Ruhát se veszünk olyat, amelyik nem tetszik.

Akinek már több autója is volt, tudja, mennyire bosszantó, ha nem a szeretett színű autónkkal éljük az életünket. Lehet az bármilyen jó autó, ha a színe miatt frusztráltak vagyunk.

A szín – ahogyan a forma is – izgalmas tud lenni. Ne feledjük - példánknál maradva -, piros és piros között is óriási eltérések lehetnek. Egy ilyen piros vadító:

De ugyanez az autó gleccserfehérben is izgalmas tud lenni.

Tipp: sose hagyd magad befolyásolni, válaszd a kedvenc színedet, de azért tájékozódj előtte mindenképpen.

Belső forma

A dizájn egy igen fontos szempont, amit azonban nem szabad feláldozni a használhatóság oltárán. Láttunk már olyan csodaszép autót, ami kívülről szép volt, mégis „használhatatlan”. Pontosabban fogalmazva: használható, sok bosszúságot okozva. De tudunk olyan ellenpéldát is, amikor egy olasz családi autót a világ legcsúnyább autójának választottak, de akik használták, köztük taxisok is, azok mellette kardoskodtak.

Vásárlás előtt ne csak képeken nézzük meg a gépkocsit, menjünk be a szalonba, tapogassuk meg, üljünk bele. A kényelem kulcsfontosságú. Ha nem érezzük benne jól magunkat, sosem fogjuk magunkénak érezni. Szerencsére olyan világot élünk, hogy a kormánymagasságot már könnyedén be tudjuk állítani – hihetetlen, de néhány évtizeddel ezelőtt ez még luxusnak számított, néhány szocialista autóban opcióként sem szerepelt az állítható kormány.

A kényelem mellett balesetbiztonsági kérdés is, hogy minden kézre álljon. A klímától kezdve a rádión át a vezetéstámogatási rendszerig. Hallottam már olyat, hogy valaki nem tudta megszokni a sebváltó távolságát, működési útvonalát. Bosszantó tud lenni, pedig apróság, és egymillió emberből valószínűleg tíznél kevesebbet zavar.

Ültem már olyan autóban, ahol az ülés és a műszerfal nem volt szinkronban. Utáltam, nincs mit szépíteni. Nekem megszokhatatlan volt, mindig azt éreztem, hogy az ülést pár milliméterrel elcsúsztatták oldalra.

Tipp: ülj bele, tapogasd, állítgasd, helyezkedj, fészkelődj. És ülj be hátra is.

Galéria / Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport Megnézem
a galériát!

Pakolórészek

A férfiak erre leginkább legyintenek, miközben az ülésen hagyják a papírjaikat, dolgaikat. Bezzeg, ha lenne hova rakni. Sokat változott a világ, régen a térképnek kerestünk helyet, manapság már nem viszünk magunkkal, digitálisan oldjuk meg a navigációt.

Mobiltelefont már szinte minden autós hord magánál, ezért ennek a helye felértékelődött. Kéznél is legyen, de tölteni is tudjuk, miközben összeszinkronizáljuk az autóval.

Hasznos, ha az italnak is van hely, nem gurul le az ülésről, és nem gurul be a pedál alá balesetet okozva.

Tipp: az autószalonban kérdezz rá ezekre, mert elsőre nem biztos, hogy mindent észreveszel, vagy kezelni tudsz (pl. telefon és autó szinkronizálhatósága).

Fogyasztás

A városi közlekedés komoly kihívást jelent. A dugók, araszolások komolyan megterhelik a várost (környezetvédelem) és autóst (türelem és láb) egyaránt. Ha innen nézzük: Budapestre nem a legjobb választás a dízel. Annál jobb egy kis turbós - benzines, amivel dinamikusan tudunk haladni, az araszolás közben nem akkora küzdelem a tízezredik kuplungolás, és ha úgy nézzük, a környezetünkért is tettünk valamit – a magunk módján.

Az üzemanyag-fogyasztás minden autóst érzékenyen érint – a cikk írásakor épp 7 forinttal emelték a benzin árát. Nézhetjük ezt környezetvédelmi oldalról is, de pénztárca szempontjából sem mindegy, hogy 5-6 liter/100 kilométeres fogyasztású autóval araszolunk a dugóban, vagy 8-12 liter/100 km-es fogyasztásúval.

Tipp: mindig nézz utána, hogy a kiszemelt városi autónak mi a hivatalos fogyasztási értéke. Figyelj, mert van városi fogyasztás, országúti, valamint átlagfogyasztás, tehát azt vedd figyelembe, amelyik távon többet közlekedsz. És azt is vedd figyelembe, hogy a fogyasztási értékeket nem öt fővel, nem telepakolt csomagtartóval és nem hegymenetben tesztelik.

Biztonság

A légzsákon kívül egyre több elektronikus rendszer segít a baleset-megelőzésben, vagy annak mérséklésében. Az ABS segít a megállásban, illetve a fékezés közben történő irányításváltásban (előttünk blokkol az autó, mi pedig fékezve ki tudjuk kerülni – ABS nélkül erre semmi esély). Az EBD segít elosztani a fékerőt az első és hátsó kerekek között. Az ESP segít az úton tartani az autót: amennyiben kanyarmenetben a gépjármű elveszti stabilitását az ESP segíti a vezetőt a gépjármű feletti uralom visszanyerésében a motorvezérlésbe és a fékrendszerbe történő megfelelő beavatkozással. A DSBS vezetéstámogató rendszer egy szélvédőhöz erősített kétérzékelős (kamera és lézerérzékelő) rendszer. A DSBS növeli a biztonságot vészhelyzetekben, és támogatja a biztonságosabb vezetést az ütközés erejét csökkentő fékezéssel, sávelhagyásra figyelmeztetéssel és más funkciókkal.

Tipp: kérdezzünk rá, hogy az adott autóban milyen biztonsági és vezetést támogató rendszer található, és ha nem értjük, kérjük meg, hogy hétköznapi nyelven mondja el az értékesítő. Megéri rászánni az időt!

A fentieket figyelembe véve a bien tippje

Nézz be egy Suzuki kereskedésbe és keresd az új Suzuki Swift Sportot. Izgalmas színek, dizájnos belső, kényelmes kagylóülések, alacsony fogyasztás, könnyű parkolás, biztonságos és dinamikus vezetési élmény.