Kiemelkedő teljesítmény gazdaságos fogyasztással! Teszteltük az új IGNIS-t

Írta: ,

Autót 4,6 literes fogyasztással? Ráadásul mindez egy városi mini SUV. Sőt, sokkal több: divatautó. (x)

Amikor az autómárkák megbízhatóságáról beszélünk, a japán autók megkerülhetetlenek – messze híresek, legendásak megbízhatóságukról, elnyűhetetlenségükről. Ahogyan mindent mindenhol, úgy az autókat is már a világ számos országában gyártják, a globalizáció, a megnövekedett kereslet és a költséghatékonyság az autóiparra is kihatott évtizedekkel ezelőtt. Sokan mondják: az igazi japán autók azok voltak, amiket még Japánban gyártottak. Ez persze így nem igaz, vagy inkább nem általánosítható, hiszen a szabályok, a minőségellenőrzés minden gyárra, országra vonatkozik.

Ettől függetlenül jó hír a japán megbízhatóság-imádóknak: az új Suzuki Ignist Japánban gyártják.

Ez a Suzuki Ignis nem az a Suzuki Ignis, amire elsőre gondolnánk, amit eddig ismertünk. A jól megszokott „dobozos” kialakítást felejtse el mindenki, az új Ignis csak nevében hasonlít az „öreganyjára”. Génjeiben inkább az „unoka” fedezhető fel, azaz fiatalos, dinamikus. Az egykor nagyszüleink autója most a mi autónk lett. Olyan autó, amit szívesen fogadna a nagymama unokája a diplomaosztót követő családi ünnepségen. Ez az autó olyan, mint aki ki akar tűnni a szürke hétköznapokból, akinek az átlag kevés. Szemrevaló, csábos, divatos.

Élvezd a hétköznapokat

A régi Ignist vitték a családok – amikor a Swiftet kinőtték, jöhetett az Ignis. De szerették a város peremén lakók is, hasmagassága miatt nem volt gond a földúton közlekedni vele. Vitték a kis szakik, akik bedobták a szerszámosládikájukat a magas csomagtartóba, és járták az ügyfeleket. Az új Ignis azonban ennél többre vágyik! Vele nem pénzt kell keresni, nem nyüstölni kell, hanem élvezni vele minden percet, minden kilométert.

Mint ahogyan sokunknak, nekem is akad egy régi emlékem az Ignishez: közel húsz évvel ezelőtt egy bevásárlóközpontban kiállítottak egy autót, amit érintéssel, kitartással meg lehetett nyerni. A kiállított autót folyamatosan, órákig, napokig fogni, érinteni kellett, és aki a legtovább bírta, érintette, hazavihette. Könnyűnek tűnt a játék, mégis sokan elvéreztek. Volt, aki csak megvakarta az orrát, egy pillanatra szűnt meg a kapcsolat az autóval, és hopp, ki is esett a játékból. Érdekes játék volt. Olyan, amely rávezetett arra: ami könnyen elérhető, az valójában nem is annyira könnyen megfogható.

Galéria / Suzuki Ignis
Suzuki Ignis Megnézem
a galériát!

Színt visz az életünkbe

Na de vissza a divatdiktátor ultrakompakt SUV-hoz: olyan színekben rendelhető, mint például a borostyánsárga, neonkék, korallpiros, vagy ezek ötvözete ónixfeketével. A színek és kombinációik már próbafülkéért kiáltanak. Azaz, ahogyan egy divatos ruhát a próbafülkében felpróbálunk és a tükörben megcsodálunk, az új Ignist is „fel kell próbálnunk” a szalonban. Főként, hogy van egy „extrastrassz” is: az autó belseje a megszokott szürke mellett rendelhető látványos divatos színnel is, de ezt már inkább mutatom, leírva nem lehet visszaadni a kombót: http://suzukiignis.hu/#kulso

Mivel ez nem egy autós magazin, ráadásul környezetemben csupa csinos nőkkel vagyok körbevéve, tudom, hogy a szebbik nemnek nem az a lényeg, hogy a 90 lóerős motorral 12 másodpercig tart a százra gyorsulás, vagy hogy 170 km/h a végsebessége. De az már igen, hogy 4,6 liter az átlagfogyasztás. A mai világban a fogyasztás az egyik legfontosabb tényezők egyike!

Képzelj el egy hétköznapot

Ami fontos még (hiszen ahogyan egy ruha, úgy az autó is ne csak divatos legyen, hasznos is), az új Ignis alapfelszereltségében ott találjuk a manuális klímát, a multifunkciós kormányt, a telefonkihangosítás, a keréknyomás-ellenőrző, az első elektromos ablakemelő, a távirányítós központi zárat, a CD-lejátszót, az USB-csatlakozót, a hat légzsákot és az ESP-t.

Az új Ignis nem csak színt visz a szürke hétköznapjainkba, lendületet, stílust és könnyedséget. Azt, amit valójában minden hétköznap el tudnánk képzelni magunknak.