Suzuki Vitara: mi a siker kulcsa?

Írta: ,

A Vitara a japán – és egyben a magyar-esztergomi - márka (és a városi terepjárók) egyik legsikeresebb, legszeretettebb modellje. De miért is e nagy rajongás? Utánajártunk. (x)

A magyarok szeretik a SUV-ot. Mindez persze még nem lehet elég indok arra, hogy miért ennyire népszerű a Suzuki Vitara. Mi a siker kulcsa? Mi számít, a külső vagy a belső? Beálltunk egy hipermarket parkolójába a szép fehér Vitarával, és megkérdeztük az utca emberét.

Eszter barátjával parkolt le egy Swifttel – a férfi vezetett. Van jogosítványa, de vallja, az élet minden területén a férfi vezessen. Az autó egyébként Eszteré és mint mondja: szívesen elcserélné a Vitarára – és közben mosolyog. Eszternek a külső tetszik, és mint mondja: ez az autó fehérben is szépen mutat. Párja nem ragad le a külsőnél, rögtön a motorról és a lóerőkről érdeklődik, és nem akarja elhinni, hogy az 1,4-es motor 140 lóerős, úgyhogy mutatom a papírokat. Eszternél a külső, párjánál a technikai paraméterek döntenek.

Dia egyedül érkezik vásárolni egy Corollával. Beszélgetésünk elején elárulja, hogy valójában nem egyedülálló, csak vásárolni egymaga szeret. Jövő nyáron esküvőre készül, aztán babát is szeretnének, úgyhogy tetszetős neki a családi autó, az új Vitara. A könnyű beszállást, a csomagtartót, a praktikusságot emeli ki, neki az a fontos, hogy a gyereket könnyen tudja mozgatni, bekötni az autóba. A biztonság is szóba kerül, szóval Dia szerint a külső, a belső és a biztonság a fő szempont. Győzködni sem kell, nagyjából 20 perc alatt eldől, hogy a Corolla megy, a Vitara meg jön majd bő egy év múlva.

 

Andrea családdal és egy Focusszal érkezik. Kíváncsi vagyok, nála hol van a fókusz az autóvásárlásnál. Két gyerek, egy férj, mégis ő vezet. Céges az autó, ezért nem adja át a kormányt a férjének, aki nem bánja, mert mint mondja: vezet ő eleget hétköznap, most pedig ebéd után leguríthat egy pohár sört is. Andrea a németes autókat kedveli. Érdekes, ő az egyetlen hölgy, aki ezt hangsúlyozza, és nem a külső vagy a belső, vagy a szín dönt. A japán nála ott van, mint a német: feszes, megbízható – vélekedik. A Vitara láttán meglepődik, hogy ez is Esztergomban készül. Az új Vitara formavilágát kiemeli, szerinte a Suzukik közül ez a legszebb. Mivel cégautója van, sosem gondolkodott, hogy milyen autót vegyen, igaz, arról sem kérdezték meg, hogy milyet szeretne. Mikor feldobom, hogy örülne-e neki, ha a cége Vitarát venne cégautónak, elmosolyodik és azt mondja: Vitarát sehol sem láttam cégautónak. És ekkor meglepem és nevetésre bírom: én láttam már, például a rendőrségnél, de tudnék még egy-két céget említeni. Erre „felébred” a férje is, és rákontráz: illene is hozzád, mert őrmester vagy – és itt szálltam én ki a beszélgetésből.

Erős dizájn

A további beszélgetésekből kiderült, hogy az első benyomás a külső. És ebben a Vitara erős. Az esztergomiak büszkék lehetnek: úgy alkotnak feltűnő autót, hogy az közben nem feltűnősködik, inkább kitűnik.

A dizájn izgalmas, fiatalos, szemrevaló – csak, hogy néhányat emeljek ki a további vélemények közül.

Digitális-multimédiás belső

A belső láttán az emberek többsége a 7 colos érintőképernyős kijelzőt nézte, fogdosta, emlegette. Vonzotta a szemet és a kezet. Digitális korban élünk, már szinte mindenünk okos, digitális kijelzővel ellátott. A vágy az, hogy az autónk is érintőképernyős, könnyen, gyorsan csatlakoztatható legyen. A Vitarában ez a lehetőség gyerekjáték. Szerethető, kezelhető.

Kedvező ár-érték arány

A fenti okok, vélemények mind-mind hozzásegítették a Vitarát ahhoz, hogy kategóriája legnépszerűbb autója lehessen.

A legfontosabbat azonban valamiért egy megkérdezett sem említette, arra egy autószerelő ismerősünk hívta fel a figyelmet: a megbízhatóság és a kedvező ár-érték arány. Azaz a Suzuki Vitara kedvező költségráfordítással üzemeltethető, ilyen értelemben véve „igénytelen”, nem kerül sokba a szervizelése. Tehát nem csak elérhető sokak számára, gazdaságosan fenn is tartható – beleértve a kedvező üzemanyag-fogyasztási értékeket is.

És akkor egy kis adalék a Vitara kedveltségéhez: hazánkban a Suzuki a SUV kategóriában közel 25%-os piaci részesedéssel bír! Az új, ráncfelvarrt Vitara – és megítélése - hozhat még annyi friss lendületet, hogy ez a szám akár emelkedhet is.