Új Suzuki Swift Sport – egy fullos autó a városba

Írta: ,

Annyira pörög és lefoglalja az esztergomi gyárat a Suzuki Vitara és az SX4 Scross gyártása, hogy az új Swift már újból japán gyártású lett. De nem siránkozunk, mert a Vitara és az Scross tolja a GDP-t, az új Swift pedig baromi jó lett. Városi autó lévén városiasan fogalmazva: fullos lett. (x)

Izgalmas jövő a jelenben

Az új Swift Sport kétségkívül dinamikát és sportosságot sugároz. És nem csak kívülről, belülről is. A külsőt tekintve a dupla kipufogó, a karbonhatású áramvonalas küszöb, a hátsó légterelő és a kompakt, zömök kialakítás mind-mind a sportos karaktert hozza. Erre még rátesz egy lapáttal a színvilág: a feltűnő, élénk színek tovább fokozzák a sportos hatást! Na de mi van belül? - adódik a kérdés, hiszen egy sportautó (még ha városi is) ne csak kinézetre, vezetési stílusra is legyen sportos.

Az új Suzuki Swift Sportban a legszembetűnőbb az exkluzív, oldalvarrással „díszített” kagylóülés. A sportos pedálok szinte követelmény, így ezzel egészen odáig nem is érdemes foglalkozni, ameddig rá nem lépünk. Onnantól pedig már nem a dizájnról, szépségről beszélünk, hanem a dinamikáról, lendületről, vezetési élményről. Hétköznapi autó után átülve ebbe a kis méregzsákba egy teljesen más dimenzióba kerülünk.

Galéria / Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport Megnézem
a galériát!

Belül az érzelmekre hat az új Swift Sport. Mint a bikát a torreádor, úgy pezsdíti fel a sofőrt a vörössel kiemelt belső elem. A vörös és fekete színek játszanak az érzékeinkkel. Ahogyan a dinamikus ívek és élek is. A sok-sok technikai kiegészítő, mint például a 7 colos érintőképernyő, amelyet telefonunkkal összekapcsolhatunk, vagy a sportosra hangolt műszerfal 4,2 colos színes LCD kijelzővel, az automata klíma, USB, AUX és 12V-os csatlakozók arra késztetik az embert, hogy ne akarjon kiszállni az autóból. Olyan érzése támad az sofőrnek, mint amikor a Google azt mondja a munkatársainak: mi mindent elintézünk nektek itt a munkahelyen, csak érezzétek jól magatokat és ne siessetek haza. És akkor egy képzavar be is kúszott, hiszen lassan nem lehet ezzel az autóval hazasietni!

Az új Swift Sport egy olyan autó lett, amely izgalmas jövőt képvisel a jelenben.

Teljesítmény

Ha sport, akkor egyértelműen beszélni kell a teljesítményről, hiszen ez a sport alapja.

Swift Sport bár zömök, mégis inas, igazi robbanékony erővel megáldott. Látszik, hogy figyeltek a súlycsoportjára is: ezer kiló alatti súlycsoportban indul – 970 kilogrammal.

A motorháztető alatt a dinamikát a 230Nm nyomatékot biztosító, 140 lóerős erőteljes turbómotor biztosítja. A gyári adatok szerint 6 liter/kilométer alatti fogyasztással. A motor teljesítményét hatfokozatú manuális váltó optimalizálja.

A sportosság sok esetben a futóműnél hal meg. Az új Swift Sport tervezésekor kiemelt figyelmet szenteltek arra, hogy ne csak optikailag legyen sportos az autó, hanem vezetési élményben is azt adja, amit egy sportautónak kell.

A vezetési élményt, a stabilitást, a dinamikus menetteljesítményt első és hátsó Monroe felfüggesztési rendszer segíti. A Swift Sporthoz optimalizált stabilizátorrúd pedig kisebb karosszériadőlést enged a kanyarokban, így nem csak sportos, de biztonságos is marad az autó éles kanyarokban, szerpentineken.

Régen a swiftesekre azt mondták: tolják neki, mint süket a csengőt, de arra sosem figyelnek, hogy egyszer meg is kell állni. Aki a fentiek szerint tolt 20 évvel ezelőtt Swiftet, annak mindenképpen ajánljuk, hogy menjen egy próbakört. Meglátja, mi minden történt az elmúlt húsz évben.

Meglátja, eljött a jövő. És megérzi, hogy hogyan uralja a motor erejét a 16 colos első hűtött tárcsafék és a 15 colos hátsó tárcsafék. Egy sportautóval nem csak gyorsulni kell gyorsan, lassulni is gyorsan kell, ezért fontos szerepet kapott a fékteljesítmény az új Swift Sportban. És ha már a biztonság szóba került: az autó tele van hárombetűs rövidítésekkel, amik sokaknak nem sokat mondanak, de tudják: jó ha van. De nem is kell szakmázni autóvásárlásnál, elég ha csak annyit tudunk, hogy ha beülnek egy Swift Sportba, akkor biztonságban vagyunk. Mert ezek a hárombetűs dolgok bizony fontosak: ABS, ESP, EBD, na és a DSBS.

Hogy összességében milyen lett az új, japán gyártású Suzuki Swift Sport? Fullos.

És milyen sportos szemmel? Bajnok.

Esetleg bajnok szemmel? Világbajnok.

És egy világbajnok szemszögéből? Még nem tudjuk. Mert annyira új a Swift Sport, hogy még sokan csak vágyakoznak rá. De hamarosan beül egy világbajnok sportoló és beszámolunk róla!