A nyár legklasszabb játékában vizsla kölyköt követve tanulhatnak az országról a kisiskolások

bien.hu
Írta: ,
A nyár legklasszabb játékában vizsla kölyköt követve tanulhatnak az országról a kisiskolások

Nem tudom, ki hogy van vele, én hiszek benne, hogy bár fontos az iskola, a gyerekek a tudást ott csak megalapozzák, és a legmélyebben úgy szívódnak fel az ismeretek, ha saját maguk, a kíváncsiságtól hajtva, játékos formában gyűjtik be az információkat, esetleg ehhez még empirikus tapasztalatot is szereznek. (x)

 

Szóval bár a nyár a játék meg a kaland ideje, ilyenkor lehet csak igazán tanulni. És ha már úgysem lehet kirobbantani a gyerekek kezéből az okostelefont meg a tabletet, akkor miért ne használhatnák azt valami igazán hasznosra – például arra, hogy többet tudjanak meg az országról, hazai nevezetességekről, vagy ők legyenek azok, akik tippeket adnak a hétvégi kirándulásokhoz, családi programokhoz?

Hazai látványosságokhoz vezet Kajla, a vizsla

A Magyar Turisztikai Ügynökség új kampányában erre ösztönzi a kisiskolásokat egy  kíváncsi, jópofa, de szeleburdi és virtuális magyar vizsla kölyök, Kajla segítségével.

Kajla gazdája egy család, akik sokat utaznak és kirándulnak, és a kiskutyát is mindig magukkal viszik, aki sokszor fejtörést okoz nekik, hiszen folyton eltűnik, és meg kell keresniük. Kajla keresése közben játékos módon ismerhetik meg az iskolás gyerekek Magyarország egyedülálló természeti csodáit és épített örökségét. A kampány és a hozzá kapcsolódó játékok többek között arra szeretnék ösztönözni a gyermekeket, hogy ha megtetszettek nekik azok a helyszínek, ahol Kajla is járt, kerekedjenek fel családjukkal és látogassanak el ők is Magyarország csodáihoz. 

Az ország nevezetességeinek megismerésében ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás segíti a gyermekeket, ezen keresztül minden megyében két-két, Budapesten pedig három nevezetességet ismerhetnek meg játék közben. Természetesen maga a játék kizárólag szülői regisztrációval kezdhető meg.

Pontgyűjtős füzet nélkül nem játék a játék

Az idők ugyan változnak, de a gyerekek már csak gyerekek maradnak, és bár mostanában a mobil alkalmazás a menő, azért minden gyakorló szülő tudja, hogy a matrica- és pecsétgyűjtő füzetek ideje sem áldozott le, gyakorlatilag nincs kisiskolás, akit ne lehetne tűzbe hozni egy ilyennel. A szülőkben meg persze fellángol a retró érzés a Lutrás albumok után, így én különösen örülök, hogy a kampányhoz egy Kajla útlevél is jár, amit a Magyar Turisztikai Szövetség, a Klebelsberg Központ és az Oktatási Hivatal minden magyar alsó tagozatos iskoláshoz eljuttat a tanév végén a bizonyítványosztással egy időben.

Ebbe a pecsétgyűjtő füzetbe gyűjthetik a gyerekek a bélyegzőket több száz magyarországi látnivalónál. Ez lesz a saját turisztikai „okmányuk”, amit kreatív módon saját kezűleg tudnak személyre szabni. Nyár végén, az új tanév kezdetével az osztályok közösen értékelhetik a kitöltött útleveleket, kiválaszthatják a legszebbeket, legkreatívabbakat, és az MTÜ jóvoltából a tanítók díjazzák is majd a legjobban kidolgozott füzeteket. Persze nyilvánvaló, hogy nem minden család engedheti majd meg magának, hogy személyesen is felkeressen több helyszínt is, így az MTÜ hangsúlyozta, hogy nem a pecsétek száma lesz a zsűrizési szempont, hanem a gondosság, alaposság és szép kidolgozottság.

Jó hír viszont, hogy a kampányhoz többen is csatlakoztak különféle kedvezményekkel, így a hazai élmények gyűjtögetése kevésbé terheli meg a családok pénztárcáját.

Kedvezmények várják a Kajlával utazókat

A MÁV és a GYSEV a Kajla útlevéllel rendelkező gyermekek számára július hónapban ingyenes utazást biztosít, ezzel segítve azt, hogy a családok közösen indulhassanak el Kajla nyomába.

A kezdeményezéshez a Magyar Posta is csatlakozott, a kampány részeként díjmentes képeslapküldést tesz lehetővé júliusban és augusztusban.

Az applikációt és az útlevelet egészíti ki a kampány harmadik eleme, a SPAR matricagyűjtő akciója, amelynek során 2019. június 20. és augusztus 14. között 200 matricát gyűjthetnek albumba a gyerekek, miközben szüleik kedvezményes kuponokkal gazdagodnak.

A kampányhoz csatlakozó stratégiai partnerek száma a Magyar Turisztikai Szövetség irányításával a nyár végéig folyamatosan bővülni fog, így érdemes lesz nyomon követni a Kajlával kapcsolatos híreket a www.kajla.hu oldalon, és igénybe venni a kampány keretében biztosított kedvezményeket.

Tématámogatás. Készült a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. támogatásával

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!