Életmód / Táplálkozás

Már az ókorban is ezzel fogytak! 3 napos mintaétrend

Olcsó csodaszert keresel? Kimossa a fölösleges vizet, felpörgeti az anyagcserét, segíti a méregtelenítést és megkönnyíti a zsírok lebontását, ráadásul fillérekbe kerül és még finom is. Túl szép, hogy igaz legyen? Pedig így van! A petrezselymet már az ókori Rómában is használták emésztési panaszok kezelésére, most mi si megmutatjuk, hogyan fogyhatsz vele.

Igazi vitaminbomba

A petrezselyemben található C-vitamin többszöröse az azonos mennyiségű citrusfélékben találhatóénak, ami figyelemre méltó eredmény. A fűszernövény ezzel nem csak az immunrendszeredet erősíti, de a természetes zsírbontó folyamatok működéséhez is hozzájárul.

A petrezselyem emellett a legtöbb A-provitamint, klorofillt, kalciumot, nátriumot, magnéziumot és vasat tartalmazó növények egyike.

Ilyen hatással van a testünkre

A petrezselyem az emésztést is megkönnyíti, képes semlegesíteni a húsételekben található bizonyos toxinokat, csökkenti a puffadást és többek között a kínai orvoslás is az elhízást kezelő gyógynövényként tartja számon.

Mivel a petrezselyemnek vízhajtó hatása van, ezért átmossa a veséket, de jó hatással van a májra is, ami így hatékonyabban végzi méregtelenítő feladatát, megkönnyítve ezzel tested számára a káros anyagok kiválasztását és a zsírok lebontását.

Hogyan fogyhatsz a petrezselyemmel?

A petrezselyemből teát is főzhetsz, ami segíti a méregtelenítést és a zsírok lebontását, de a zsírégető, vízhajtó fűszernövényt az étrendedbe is beépítheted, hiszen sokféle ételhez passzol, változatosan használható.

Ha néhány napig követed a méregtelenítő petrezselyem diétát, akkor tartózkodj a cukor, a fehér liszt és a telített zsírok fogyasztásától, egyél viszont sok friss zöldséget és gyümölcsöt, és naponta kétszer fűszerezd az ételeidet friss petrezselyemmel.

Olvastad már?  10 tavaszi étel és ital, ami szuperül égeti a kalóriákat

Nagyon fontos, hogy különösen nagy figyelmet fordíts a folyadékpótlásra, mivel a petrezselyem méregtelenítő hatása csak így tud érvényesülni, ráadásul nagy mennyiségű folyadékot fog kimosni a szervezetedből, így fontos, hogy hidratált maradj.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy marék dió, egy marék aszalt áfonya, egy kis poharas joghurt, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: grillezett csirkemell petrezselymes főtt újkrumplival.
Uzsonna: egy szelet puffasztott rizs.
Vacsora: 20 dkg durumtészta petrezselymes pestoval.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamell sonka, egy fél paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy fél grapefruit.
Ebéd: tárkonyos csirkeragu leves sok zöldséggel és petrezselyemmel, citromlével.
Uzsonna: turmix egy pohár paradicsomléből, két répából és petrezselyemből.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós petrezselymes avokádókrémmel.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: rántotta két tojásból, egy paprika, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: zöldborsófőzelék petrezselyemmel ízesítve, joghurttal sűrítve, egy sült virsli.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: vegyes saláta joghurtos-petrezselymes saláta öntettel.

Olvastad már?  Az éhezés hosszútávú hatása