A vásárlás fejlődése (x)
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
Az online hirdetőoldalak régóta szerves részét képezik az internet világának. Népszerűségük a mai napig töretlen, a rajtuk keresztül elérhető használt cikkek kínálata pedig egészen hatalmas. Bár a piac telítődni látszik, úgy tűnik még mindig akad hely új és friss szereplőknek.
Ha valakinek néhány évtizeddel ezelőtt azt mondják, hogy akár a bevásárlást is megoldhatja egy képernyő előtt ülve, különféle ikonokra kattintva, az a minimum, hogy hitetlenkedve rázza a fejét. Ez nem is csoda, hiszen akkoriban még senki sem láthatta előre azt a robbanásszerű fejlődést, mely az elmúlt kb. 20 évben ment végbe az online megoldások világában. Ezek hiányában a bevásárlás és a kereskedelem is egészen más képet mutatott.
Az internet térhódítását megelőző időszak egyértelműen a fizikai üzleteké és analóg megoldásoké. A vásárlás ennek megfelelően egy személyes jelenlétet igénylő folyamat volt, hiszen egyszerűen nem létezett más mód rá, mint hogy az emberek elmenjenek az üzletekbe. Az ettől kényelmesebb lehetőségek hiányában persze ez senkinek nem okozott problémát, legfeljebb utólag visszatekintve tűnhet túl macerásnak.
De az internet jött, látott és győzött, teljes mértékben behálózva a kereskedelem világát is. Mára a különféle webshopok és online üzletek korát éljük, amikor szinte bármi néhány kattintással beszerezhető. Ha ez pedig nem lenne elég, a használt cikkek kereskedelmének jelentős százaléka is az online térben bonyolódik. Az erre dedikált platformok, vagyis hirdetőoldalak régóta szerves részei a világhálónak, de mindig van tér a bővülésre. A legújabb szereplő az offero.hu, mely külföldön már bevált megoldásokat honosít meg nálunk is.
Egyszerű megoldások bárkinek
Nem ritka jelenség az, hogy egy globálisan, vagy valamely külföldi országban már bizonyított platform máshol is honosítást kap. A leginkább eklatáns példát erre a különféle streaming platformok jelentik, melyek a globális sikerek után hazánkban is egyre elterjedtebbek. De természetesen más esetekben, például hirdetőoldalaknál is előfordul az, hogy egy máshol már ismert oldal kap magyar felületet. Az Offero éppen ilyen, hiszen itthon új szereplőként debütál, holott külföldön már ismert név.
Kérdés persze, hogy miért van szükség még egy olyan hasonló felépítésű hirdetőoldalra, melyből már itthon is található néhány. Az Offero részéről ez a kérdés fel sem merül, hiszen biztosak benne, hogy képesek mást, újat nyújtani, tovább egyszerűsítve a felhasználói élményt. Ez utóbbi ugyanis az a faktor, mely egyik vagy másik oldal felé vonzhatja a potenciális vásárlókat és eladókat egyaránt.
A fő cél minden esetben a gördülékeny, problémamentes használat, illetve az ehhez kapcsolódó hozzáférhetőség. Az Offero gyakorlatilag bárki számára elérhető és szabadon használható, aki valamilyen – főként használt – terméket szeretne értékesíteni, vagy épp beszerezni. Az olyan tényezők, mint az ingyenes használat vagy épp a regisztráció nélküli feltöltési opció még tovább bővíti a lehetőségeket, illetve egyszerűsíti a használatot.
Hirdetés feltöltés pár kattintással
Egy hirdetőoldal, így az Offero esetén is a kényelmes kezelés kulcsa a hirdetés feltöltések menete. Pontosabban az, hogy az eladni kívánt tárgyak mennyi idő- és energiabefektetéssel tehetők közzé. A cél természetesen az, hogy a folyamat teljesen egyértelmű és mindenki számára nyilvánvaló legyen, ezzel is elhárítva minden akadályt a hirdetés közzététele elől. Fontos, hogy az oldal jelképesen fogja a felhasználók kezét, végigvezetve őket a teendőkön.
A rutinosabb hirdetők számára persze már ismerősek lesznek az Offero által kínált megoldások, de az is biztos, hogy az újonc hirdetőoldal-használók sem ütköznek majd problémába. És ami még fontosabb – ahogy erről esett már szó – a feltöltés és az oldal használata abszolút ingyenes. Illetve ha valaki csupán esetenként töltene fel hirdetéseket, még a regisztráció és a felhasználói fiók létrehozása sem kötelező.
A használt termékek piaca rendkívül széles és folyamatos mozgásban van. Így tehát mindig van hely egy újabb platformnak, mely olyan egyszerű és gördülékeny megoldásokat kínál, mint az Offero. Az, hogy kinek melyik oldal nyeri el a tetszését, abszolút egyéni preferenciák mentén dől el. Az azonban biztos, hogy az új érkezőknek és az általuk kínált megoldásoknak is mindenképpen érdemes adni egy esélyt, hiszen ezzel akár új utak is nyílhatnak a hirdetők előtt.
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!