Egy népszerű elképzelés szerint a mesterséges intelligencia (AI) egy napon az emberiség ellen fog fordulni.
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
Az ENSZ nemrégiben éppen ezt az image-problémát próbálta kezelni az AI for Good című genfi konferenciáján. A júliusi esemény célja az volt, hogy a globális problémák megoldását elősegítő mesterséges intelligenciát népszerűsítse. A találkozót a humanoid robotok eddigi legnagyobb találkozójaként jellemezték.
Az eseményen ott volt Ai-Da (a „világ első ultrarealisztikus humanoid robotművésze”) és Grace (a „világ első számú ápolási asszisztens robotja”), valamint Sophia, Nadine és Mika. Még egy rocksztár robot, Desdemona is megjelent. Mindezen androidokban egy dolog közös: mindannyian női robotok.
De vajon miért van az, hogy az alkotók jellemzően női tulajdonságokkal ruházzák fel robotjaikat?
Gyakran azt állítják, hogy a mesterséges intelligencia hangrendszerek női hangúvá tétele a nemek közötti előítéletességben gyökerezik: ezekre a hangrendszerekre egyfajta segítő asszisztensként tekintünk, ami hagyományosan egy női szerep. Néha azonban sokkal ártatlanabb oka is van annak, hogy a tervező milyen nemet ad a robotjának: saját magáról mintázta azt.
Ez a helyzet Nadine esetében, akit alkotója, Nadia Magnenat Thalmann „robot-szelfiként” jellemez. Geminoid, a konferencia egyetlen kifejezetten férfi robotja készítőjének, Hiroshi Ishiguro japán robotikusnak a kiköpött mása.
A cikk folytatódik, lapozz!