A Covid-19 hosszú távú lezárásai és a biztonsági aggályok ihlette a városok gyalogosbarát kezdeményezéseket és több autómentes teret szorgalmaznak. Egyre több nagy világváros kezd olyan intézkedésekbe, amely visszaadja az utakat a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak, javítva ezzel a levegő minőségét és csökkentve a zajszennyezést. Az alábbi városok már komoly lépéseket tettek annak érdekében, hogy az elkövetkező években akár teljesen ki is tiltsák az autókat.
3/4 Milánó, Olaszország
Olaszország volt az egyik legsúlyosabban érintett ország a járvány kezdetén, és városainak gyorsan kellett alkalmazkodniuk ahhoz, hogy alternatívákat kínáljanak a sűrűn lakott területeken a tömegközlekedéssel szemben. 2020 nyarán Milánó ambiciózus tervbe kezdett, hogy kiszélesítse a járdákat és a kerékpársávokat 35 kilométernyi útszakaszon, az autós forgalom kárára. A változások átalakították a várost, több szabadtéri étkezést, szabadtéri piacokat és városi kerteket hoztak magukkal.
„Ez nem az a Milánó, amelyre 10 évvel ezelőttről emlékszem az egyetemi éveim alatt" – mondta Luisa Favaretto, a Strategistico külföldön élő oldal alapítója. „Imádom a 15 perces város koncepcióját [a tervet Milánó is megvizsgálta], és a város fejlődő infrastruktúrája alakította ki a nézetet, ami az embereket helyezi előtérbe az autókkal szemben." Favaretto szerint látható, hogy nő az általa „régi világnak” nevezett közösségi érzés, mivel több oka van az embereknek a szabadban lenni és a közösségi terekben találkozni.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!