Vannak azok a filmek, amik után az ember bosszankodva jön ki a moziból: erre kár volt időt vesztegetni! És aztán vannak azok a filmek, amelyek már-már művészi szintre emelik a bénázást, és egyszerűen annyira pocsékok, hogy kritikán aluli színvonaluk miatt vonulnak be a filmtörténelembe. Az alábbi alkotások például igazi ínyencségek a katasztrófaturistáknak.
VIDEO Pár percben megtanítalak, hogyan készíts elbűvölő Valentin-napi sminket
1/3 A szoba – The Room
Tommy Wiseau lengyel származású amerikai színész, rendező és forgatókönyvíró, már feltéve, hogy élete alkotását, A szobát elfogadjuk filmnek.
A kétes üzletekkel meggazdagodó Wiseau maga írta és rendezte a mozit, amiben természetesen a tragikus sorsú főszereplőt is ő játssza, ám az egész film olyan, mintha egy óvodásnak adtak volna kamerát a kezébe.
A hihetetlenül béna kamerakezelésnél talán már csak a teljesen értelmetlen történet a nevetségesebb, a valószínűtlenül rossz párbeszédek pedig hamarosan szállóigévé váltak a film egyre növekvő rajongótáborának körében, hiszen az eredetileg romantikus drámának szánt alkotás gyorsan kultfilm lett, Wiseau pedig később próbált úgy tenni, mintha maga is viccnek, szatírának szánta volna a mozit.
Az igazság azonban az, hogy a legtöbben nem hiszik, hogy valaki szándékosan tudott volna ennyire béna filmet csinálni, igaz, azt is nehéz elhinni, hogy egy egész csapat színész teljes komolysággal el tudta játszani ezeket a jeleneteket.
Ha pedig mindez nem volna elég, A szobában vannak valószínűleg minden idők legkínosabb, legművibb és legkellemetlenebb szexjelenetei, amik ráadásul indokolatlanul hosszúak is, és mikor az ember már végre azt hiszi, hogy túl van rajtuk, jön belőlük még egy.
Hogy mégis, mindennek ellenére is érdemes megnézni a filmet, mi sem bizonyítja jobban, hogy Wiseau-ról és a film készítésének körülményeiről idén James Franco mutat be egy mozit The Disaster Artist címen, amivel A szoba valószínűleg tényleg felkerül a filmtörténelem egy nem túl dicső, de stabil polcára.