Nem minden feldolgozott élelmiszer egészségtelen – 5 étel, amit bátran ehetsz

Nem minden feldolgozott élelmiszer egészségtelen – 5 étel, amit bátran ehetsz

Címlap / Stílus / Nem minden feldolgozott élelmiszer egészségtelen – 5 étel, amit bátran ehetsz

Manapság úgy dobálják a „feldolgozott élelmiszer” kifejezést körbe, mintha legalábbis pestis lenne: ha egészségesen akarsz élni, akkor ezeket az ételeket szigorúan kerüld el, mert tele vannak tartósítószerrel, adalékanyagokkal, E-számokkal, és egyébként is, most nem trendik, stb. De vajon minden feldolgozott élelmiszer ördögtől való?

Müzliszeletek

Nem minden müzliszelet rossz, ami finom. Ha megnézed az összetevőket, könnyű olyanra akadni, ami valójában nem is egészségtelen, és nincs tele cukorral. Ezek a szeletek – hozzáteszem, nagyon sokszor joggal – kifejezetten rossz hírűek, hiszen legtöbbjükben rengeteg a cukor, és semmi hasznos tápanyagot nem tartalmaznak, ennyi erővel csokit is ehetnél, ugyanaz a végkifejlet.

Viszont vannak olyan márkák, amelyek kifejezetten figyelnek az összetevőkre – ezeket keresd!

Csicseriborsó-konzerv

A konzerves hüvelyesek általában nagyon meg vannak sózva, hiszen ezzel biztosítják a gyártók, hogy minél tovább megőrizzék minőségüket. Ez nem feltétlenül egészséges, viszont ha felhasználás előtt megmosod és megszárítod az élelmiszert, akkor a nátriummennyiség 40 százalékát megspórolhatod, így pedig már egyáltalán nem necces a dolog.

Nem minden feldolgozott élelmiszer egészségtelen – 5 étel, amit bátran ehetszKép forrása: Boarding2Now/Depositphotos.com

Olívaolaj

Ezt az olajat a feldolgozott kategóriába szokták sorolni, hiszen szó szerint feldolgozzák, ahogy az olívabogyókból kipréselik. Viszont messze van az egészségtelentől – az egyik legjobb zsiradék, amit használhatsz például salátakészítéshez. Ha felforrósítod, nagyon sok hasznos anyag elvész belőle, de még így is sokkal egészségesebb, mint rengeteg más zsiradék. Használd nyugodtan a mindennapokban, csak az egészségedre válik!

Görög joghurt

A görög joghurt a szó minden értelmében feldolgozott élelmiszer, ráadásul tejtermék is, ami mostanában szintén szitokszónak számít az egészségtudatosak körében. 

Pedig nem kell tőle félni – ha nincs laktózérzékenységed, egész nyugodtan fogyaszthatod, mert olyan probiotikumok vannak benne, amik segítik a megfelelő emésztést.

Úgyhogy hiába feldolgozott, a görög joghurt az egyik legjobb dolog, amit a szervezetedbe vihetsz.

Konzerv tonhal

Mivel nem élünk tengerpart mellett, nem is juthatunk hozzá olyan könnyen friss tengeri halakhoz – ezért a konzervbe zárt tonhal egy tökéletes megoldás, ha mégis ilyesmit szeretnél enni. Még az olajos változattal sincs nagy baj, hiszen nem kell félni a zsiradéktól, de a vízben eltett halra már tényleg nem mondhat senki semmi rosszat. Fogyaszd nyugodtan, ha szeretnéd egy kis omega-3-mal és fehérjével dúsítani az étrendedet!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást