Ez a magyar nyelv legközelebbi rokon nyelve – Meglepő tények

Ez a magyar nyelv legközelebbi rokon nyelve – Meglepő tények

Címlap / Kikapcsolódás / Szórakozás / Ez a magyar nyelv legközelebbi rokon nyelve – Meglepő tények

A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

15 hozzászólás

  • E.J.T.
    2021.12.04., 08:06

    A finnugrista elmélet elég régen megbukott, tessék kicsit utána nézni, ne pedig az „akadémista nézeteket” hangoztatni. Hogy egy hozzáértő írót idézzek (Jókai Mórt)
    „amikor ezt meghallottam, nem tudtam, fingjak-e, vagy ugorjak?” – szabadon.

    Válasz
    • Marie Antoinette
      2021.12.10., 13:40

      Ez olyan anekdota, ami sokat emlegetett, de valóságalapja nem sok van. Mint mikor rólam hangoztatják az „egyenek kalácsot” kijelentést, holott azt egy másik nemes mondta, de mire lejegyezték, az én nevemhez kezdett tapadni.

      Válasz
    • Kálmán Pál
      2021.12.24., 19:33

      Ugrás közben lehet fingani mint ahogy súlyemelés közben sem illik megbotránkozni.

      Válasz
      • Botkafalvi
        2021.12.27., 19:35

        Finnugor ELMÉLET. Itt meg is állhatunk. Kár az időt pazarolni. Összhangban van-e ez az elmélet a régészettel, néprajzzal és a genetikával? Hundorfer idején még azt sem tudták, hogy létezik genetika.

        Válasz
      • Botkafalvi
        2021.12.27., 19:35

        Finnugor ELMÉLET. Itt meg is állhatunk. Kár az időt pazarolni. Összhangban van-e ez az elmélet a régészettel, néprajzzal és a genetikával? Hundorfer idején még azt sem tudták, hogy létezik genetika.

        Válasz
  • Molnár Lajos
    2021.12.04., 10:18

    A finnugor nyelvrokonság két magyarosított nevű úriember találmánya, és én hajlamos vagyok hitelt adni azoknak a véleményeknek, hogy Habsburg megrendelésre dolgoztak, alapot szolgáltatván a nyakas magyarok nemzeti büszkeségének visszaszorítására.
    De én nem vagyok sem nyelvész, sem tudós, ezért nem is ebből az irányból támadnám ezt az „elméletet”. Hanem abból a gyakorlatias felfogásból eredeztetve, hogy egy tudományos elmélet humbug, ha egyszerű nyelvre fordítva nincs gyakorlati értelme, lenyomata.
    Rokon nyelvnek tartják a latin nyelveket, illetve rokon nyelv az angol és a német, elég egy példa: Apple és Apfel (alma) mennyire hasonlítanak. Viszont ha az ember kezébe kaparint egy olyan eu-konform használati utasítást, amelyen a magyar mellett finn is van, azt tapasztalhatja az ember, hogy a gyakorlati életben használt szavak alakja ( és valószínűleg a kiejtése is) olyan galaktikus távolságokban vannak egymástól, hogy ezek között rokonságot vizionálni komoly mentális deficit látszik szükségesnek lenni.

    Válasz
    • Kis Pista
      2022.01.09., 18:08

      Teljesen egyetértek önnel!
      Köszönöm.

      Válasz
  • Szabó Balázs
    2021.12.04., 13:51

    Szomorú, hogy ilyen elképesztően igénytelen és szándékosan félrevezető tertalmakat közöl ez a portál-család kényszeres következetességgel. Azt megértjük, hogy a megbízók szándékát ez szolgálja, de azt már nehezen, hogy ehhez találnak olyanokat, akik a nevüket adják e silányságokhoz. Sok sikert kedves Női Oldal Szerkesztők! Egyet azonban ne feledjenek: még soha, senki nem kapott felmentést a lelkiismeret alól! Önmagunk elől pedig nincs menekvés!!!

    Válasz
  • Lehoczki Péter
    2021.12.10., 14:02

    A szavak hasonlóságára alapozni örök hiba. Nem mellesleg az angol „egy olyan nyelv, amely három másiknak adja ki magát”. Van benne germán, de rengeteg francia és kelta gyökere is van. Sőt, Shakespeare-hez olykor szótar kell, ha ma akarjuk az eredeti írásait olvasni. Az óangol meg közelebb állt a keltához, mint a germánhoz.

    Másodsorban, tanuljon történelmet, de minimum nézzen rá egy kereskedelmi utakat ábrázoló térképre mondjuk a középkorban. Meg fog lepődni, hogy az újlatin nyelvek közül az olasz és a spanyol miért hasonlít egymásra jobban, mint a franciára. A válasz: Földközi-tenger. De oda teheti azt is, hogy Dél-Itáliát sokáig uralták az aragóniaik (akik egy spanyol állam voltak). A dél-olaszok kultúrájában máig fellelni a spanyol hatásokat is. (Amellett, hogy egyik nyelv se teljesen homogén, hasonlóan a némethez, mivel az osztrákoknak, a dél-németeknek és a poroszos észak-németeknek ugyanarra más szavuk is lehet, hiába tanítanak az iskolában egyfélét, de az is irodalmi német, ún. hoch-Deutsch.)

    Ön két olyan nyelvet akar összevetni, amely az elmúlt 3-4000 évben teljesen külön irányokba fejlődött, és a művelőik sem álttak egymással kontaktusban. Csak hogy paritásba tegyem magának: ez olyan régen volt Krisztusnak, mint nekünk Krisztus születése.

    Válasz
    • Kneifel András
      2022.04.26., 00:09

      „Nem mellesleg az angol “egy olyan nyelv, amely három másiknak adja ki magát”. Van benne germán, de rengeteg francia és kelta gyökere is van.”
      Ezen nincs mit csodálkozni. A Brit-szigetek első ISMERT NYELVŰ lakói kelták voltak, a walesi és a pikt nyelv ezek közül gyakorlatilag kihaltnak tekinthető, a skót és az ír viszont nagyon is él. Erre rakódott rá három germán réteg: az angolok, a britek és a szászok a népvándorlás hullámaival kerültek a szigetekre; a vikingek huzamosabb időre nagyobb területeket vontak uralmuk alá; a lecifrább Hódító Vilmos normannjainak nyelve: az eredetileg kelta gallok erős romanizáló hatásnak, majd a germán frankok uralmának voltak kitéve, így született meg a francia nyelv, amit szintén megspékeltek a vikingek (azaz ismét germán hatás), amikor a későbbi Normandia ill. Bretagne urai lettek…

      Válasz
  • Soka Barom
    2022.01.24., 14:48

    Ennyi idiótát mint ebben a kommentszekcióban már nagyon régen fújt össze a szél. A nyelvészeti dolgok tárgyalását hagyjuk meg szépen a nyelvészeknek, ők sem pofáznak bele mások munkájába.

    Válasz
    • Farkas
      2022.12.04., 10:00

      Csak nem a cikk „szerzőjét” tisztelhetjük eme frappáns megjegyzés mögött?
      Fáj az igazság?

      Válasz
  • László Dr. Hári
    2022.02.20., 09:33

    Az utóbbi 10 évben számos egyéb szempont és háttéranyag vetődött fel a témában, úgyhogy a korábbi érvek ismételgetése már elavult. Példának okáért középiskolai matematikával nem lehet a reakciókinetika jelenségeit megmagyarázni. Érdekes módon finn-ugor témában egy kicsit mindenkinek igaza van. A kulcsprobléma nem a manysi -magyar nyelvrokonság, hanem annak kialakulásának módja, ugyanis a finnugristák szerint mi onnan vándoroltunk el. Ebben az esetben genetikai rokonok is lennénk. És itt a hiba. Az utóbbi 10-20 évben kifejlődött archeogenetikai vizsgálatok alapján az észt tudósok kiderítették, hogy a nyelvi finn-ugor családfába genetikailag nem illenek bele a magyarok és az észtek. Ugyanakkor ismeretes, hogy szkíták ősei felvándoltak Ázsia belsejéig, kb a Bajkál-tóig ami a manysik szomszédsága. Itt találkoztak ezekkel a paleoszibirid népekkel, azokat alávetették kvázi gyarmatosították őket több ezer év alatt, aminek során ők átvették a fejlettebb hódítók nyelvét is. Később ezen hódító ősök egy része visszavándorolt az Urál nyugati oldalára, a manysik egy része maradt. Az Uráltól nyugatra voltak sokáig a magyarok is. Ugyancsak tény, hogy a szarmaták voltak a visszavándorlók, akik szintén az Urál nyugati részén is éltek és végül a Római kor előtt egy részük már Kárpátokon belül élt. Tehát, szarmata v. szarmata-hunok vagyunk-e mert ekkor mindenkinek igaza van. Egyébként a magyar -manysi nyelvrokonság igaz, (de a keveredést leszámítva genetikailag nem), a szarmaták vándorlása, betelepülése, a hun-magyar genetikai egyezések is igazak. Inkább arra kellene törekedni, hogy a mai manysi és magyar nyelvből megfejtsék az eltűnt szarmata nyelvet.

    Válasz
  • Tartó Róbert
    2022.04.23., 10:17

    Nem az a baj a finnugor nyelvrokonságot hangoztató „tudósokkal”, hogy ők ebben hisznek, hanem hogy- a neoliberális álhaladárok mintájára – ezt kizárólagosnak tekintik, és igen magas lóról – voltaképpen keshedt gebéről – kinyilatkoztatásként közlik a hitüket. Kora ifjúságomtól bosszant ez az álliberális véleménydiktatúra. Az kétségtelenül bebizonyosodott, hogy genetikailag inkább keletiek a magyarok, a nyelvet illetően azonban legalább három lehetséges eset létezik – finnugor, türk, e kettő elegye -, ám ezek egyikét sem tekinthetjük az ismeretek alapján kizárólagosnak, sőt léteznek egyéb elképzelések is. A cikk gyenge, és a még ma is virulens tendenciózus történelemhamisítás láncolatába illeszkedik.

    Válasz
  • Gabec
    2022.12.04., 11:54

    A hozzászólasok igényessége, fényévekkel haladja meg ennek az ostoba írásnak szintjét.

    Válasz

Írj egy hozzászólást