Kikapcsolódás / Szórakozás / Otthon

5 meghökkentő dolog, amit a nők vonzónak tartottak a férfiakban 50 évvel ezelőtt

Ó, azok a bohó hatvanas évek. Az a röpke ötven év, amennyi azóta eltelt, történelmileg nem szignifikáns, de ha belegondolunk, hogy azóta mennyit változott a világ a mi halandó életünkben, akkor beleszédülünk. Még nem volt internet és okostelefonok, viszont tombolt a hidegháború. Ez az nyugtalan időszak a divatban is megjelent, hiszen a hippik virágokkal és trapéznadrággal lázadtak a konzervatív életszemlélet ellen.

Az alábbi 5 dolog mai szemmel már meglepő, de ötven évvel ezelőtt a nők az alábbi dolgokat tartották vonzónak a férfiakban.

1. Az alkohol fogyasztás férfiasnak számított

A hatvanas években nemcsak vonzó, de egyenesen macsó dolog volt inni. Ha arra gondolunk, mennyit ihattak akkoriban a férfiak, akkor elég csak a Reklámőrültek (Mad Men) sorozatra gondolnunk. A „három martini ebédre” egyáltalán nem túlzás, hiszen az alkoholfogyasztás abban az időben elképesztően „normalizált” volt.

Ma már ezeket a férfiakat gyakorló alkoholistának bélyegeznénk, de akkoriban a mértéktelen piálás nemhogy rontott volna megítélésükön, inkább a férfiasság jelének számított.

Ha belegondolunk, a sorozatbéli Don Draper karaktere a mai napig szexszimbólumnak számít, mondjuk ebben az őt alakító Jon Hamm megnyerő külseje is szerepet játszik.

Olvastad már?  Az 5+1 legérzékibb ajándék férfiaknak, az ünnepi kényeztetéshez

2. A vékonyabb testalkat volt az ideál

Hogy lássuk, mennyit változott az ideális férfi testalkat a hatvanak évek óta, elég csak megnéznünk a szuperhősöket. Amikor 0966-ban elindult a Batman sorozat, a címszereplő Adam West atletikus volt ugyan, de közel sem olyan izomkolosszus, mint amekkorára Ben Affleck kigyúrta magát a szere kedvéért.

Az igazán nagydarab, kockahasú férfiak csak később jöttek divatba.

3. A láncdohányosokat is imádták

Az ivás mellett a cigi is ellenállhatatlanul szexinek számított. Mivel csak a hatvanas évek közepén kezdték el felfedezni a dohányzás káros hatásait, addig az emberek kedvükre füstöltek, mint a gyárkémény. Ennek ellenére a Marlboro reklámkampánya férfiak és nők millió számára jelentette a férfiasságot, hiszen megszületett a Marlboro Man, ami nem más volt, mint a borostás, sármos munkás-férfi, akiből áradt az önbizalom és a szexualitás.

A kampány ezekkel a cigarettázó modellekkel a függetlenséget, erőt és izgalmas titokzatosságot ábrázolta, ami azt eredményezte, hogy a férfiak ilyenek akartak lenni, a nők pedig ilyen férfiakkal akartak lenni. 

4. Hosszú haj

A Vietnami háború katonái és az idősebb korosztály rövid hajat hordtak, ezért a hosszabb haj a lázadás és a konzervatív értékekkel szembeni felkelés jelképe lett. Nemcsak a nők, a férfiak körében is elterjedt a hosszabb frizura, a feketék pedig Angela Davis polgárjogi harcos kezdeményezésére afro hajat növesztettek.

A hosszabb haj tehát egyben politikai állásfoglalás is volt, így azok a nők, akik nem hagyománykövető férfira vágytak, azok a hosszú hajú urakat részesítették előnyben.

A szakáll viselése szintén ekkor vált népszerűvé az urak körében.

Olvastad már?  10 dolog, amiről azt hisszük, hogy a férfiak nem figyelik, pedig nagyon is

5. Brit mánia

A Beatles népszerűsége csúcsán, 1964-ben érkezett meg először Amerikába, ahol nők tízezrei estek halálos szerelembe Ringo Starr, Paul McCartney, George Harrison és John Lennon iránt. A gombafejű liverpooli srácok elindították a brit-mániát, amit később a Rolling Stones és a The Who is meglovagolt. Válaszul az amerikaiak gyorsan összehozták a maguk beat-együttesét, a Monkees-t, de ők korántsem lettek olyan népszerűek, kivéve az énekesüket, aki természetesen angol volt.

A hatvanas években tehát brit fiatalemberként nagyon könnyű volt csajozni, hiszen minden nő angol pasira vágyott.