Egy majdnem igazi amazon Kelet-Európából

Egy majdnem igazi amazon Kelet-Európából

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Egy majdnem igazi amazon Kelet-Európából

Ma már a legtöbb embernek az “amazon” szó hallatán nem egy – az egészség, szépség tematikájú weboldalakat inkább hanyagoló – harcos nő, hanem az online vásárlás jut az eszébe. (x)

VIDEO Nagy éves horoszkóp 2025: így alakul az éved személyes és munkahelyi fronton

Pedig a két dolog között akad némi hasonlóság, hiszen ahogy a régi idők amazonjai ádáz küzdelmet folytattak egymással, úgy az online piacterek is kíméletlenül harcolnak a vevők kegyeiért.

A legújabb szereplő a ringben a lengyel Allegro, mely rövid idő alatt a régió egyik legjelentősebb online piacterévé nőtte ki magát. Ezt a folyamatosan bővülő versenyt figyelembe véve különösen fontos, hogy a kisebb webáruházak az online hirdetéskezelés témakörben olyan profikra bízzák magukat mint a SocialWings, akik képesek együtt fejlődni a dinamikusan változó piaccal.

Az Allegro megjelenése a magyar piacon

A lengyel gyökerekkel rendelkező Allegro már hosszú ideje Kelet-Európa meghatározó online piactere, ám Magyarországra való belépése komoly mérföldkő. A vállalat nemcsak kedvező árakkal és gyors szállítással kíván versenytársakat szerezni, hanem a helyi piacon is jelentős marketingtevékenységgel és támogatással jelenik meg.

A magyar vásárlók számára az Allegro jelentősége az, hogy széles választékhoz férhetnek hozzá egy olyan platformon, amely már több országban bizonyította megbízhatóságát és rugalmasságát.

Gigászok csatája az online piacterekért

Kelet-Európában az Allegro olyan nagy szereplőkkel versenyez, mint az Amazon, amely globális jelenléttel és márkaismertséggel rendelkezik. Ennek ellenére az Allegro helyi piacra fókuszáló stratégiája révén egyedülálló helyzetet teremt magának, hiszen így a lokális igényekre szabott webáruház képes a versenytársainál jobban személyre szabni a vásárlási élményt, ezzel jutva versenyelőnyhöz riválisaival szemben.

Az Allegro magyarországi megjelenése nemcsak a vásárlók számára nyit új lehetőségeket, hanem a kisebb webáruházakat is komoly kihívás elé állítja, hiszen egy újabb, nagy, tőkeerős szereplővel kell megküzdeniük a figyelemért.

Mit tehetnek a kicsik?

Természetesen a kisebb hazai szereplőknek nem kell tétlenül várniuk, hogy felfalják őket a nagyhalak, hiszen számos lépést tehetnek a túlélésért.

Az online hirdetések szakszerű kezelése nélkülözhetetlen az eredményesség érdekében, hiszen a megfelelően felépített stratégia hatékony hozzáférést biztosít a célközönséghez. Az is egy lehetőség, hogy valaki önállóságát feladva termékeit ezeken a nagy piactereken értékesíti, de jól megtervezett online marketinggel a saját felület megőrzése sem lehetetlen feladat.

Az online piacterek versenye egyre fokozódik, mindig újraírva az aktuális erőviszonyokat, és már egy kisebb hullámverés is elegendő a nagyok csatájában, hogy a kisebb bárkák hirtelen elsüllyedjenek. Ezért fontos, hogy milyen szakértő navigátorok segítségét igénybe véve hajózik egy kisebb vállalkozás ezeken a veszélyes vizeken, hiszen ha nincs egy olyan remek partnere, mint a SocialWings, küzdhet mint egy amazon, akkor is léket kaphat.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!