Sokan úgy tartják, hogy hosszú ideig foglalkozni csak azzal lehet, ami igazán örömmel tölt el bennünket, az pedig külön szerencse, ha a hobbink a munkánkká tud válni. Hasonlóan történt ez Tachtler-Kun Andreával és férjével, Tachtler Gáborral is, akik néhány évvel ezelőtt megszerették a jógázást.
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
Ma már saját környezetbarát jógaszőnyeg márkájuk van, az AYOGA, a vele járó munkálatok során ráadásul az eredeti foglalkozásukkal megszerzett tudásukat is tudják hasznosítani. Hogy milyen út is vezetett idáig, azt már maga Andi meséli el.
Honnan ered a jóga iránti szereteted?
A jógával először öt évvel ezelőtt találkoztam, amikor egy barátnőm elhívott egy kezdő órára. Az első alkalom nem tett rám mély benyomást, de azóta számos jógafajtát kipróbáltam. Leginkább az acro jóga ragadott meg, amit két barátom oktat Szegeden. A mindennapjaimba igyekszem beilleszteni a jógát, emellett rendszeresen járok más edzésekre is, és a meditációt is régóta gyakorlom.
Mi adta az ötletet annak idején, hogy megalapítsátok az AYOGA-t?
Mind a férjem, mind én informatikai területen dolgozunk, ami egy idő után monotonná válhat. Ezért úgy döntöttünk, hogy a főállásunk mellett valami kreatív és izgalmas tevékenységbe kezdünk. Mivel mindketten szeretjük a testmozgást, szerettünk volna valami innovatív termékkel megjelenni a magyar piacon.
Hosszú piackutatás után arra jutottunk, hogy jógaszőnyegek értékesítésébe kezdünk, de mindenképp saját márkát szerettünk volna létrehozni. Az AYOGA-t egy éve alapítottuk, és termékeinket főként webshopon keresztül értékesítjük, de néhány jógastúdióban is kipróbálhatók. A webshop felépítésétől kezdve a marketingstratégia kidolgozásán át a partnerekkel való együttműködésig mindent mi irányítunk, sőt, a termékek csomagolását és feladását is magunk végezzük.
Milyen kihívásokkal szembesültetek kezdetben?
Kezdetben számos kihívás elé állított minket a vállalkozás. Az egyik legnagyobb feladat az volt, hogy találjunk egy gyártót, aki olyan fenntartható jógaszőnyegeket készít, amelyek megfelelnek a magas minőségi elvárásoknak, és környezetbarátak is egyben. Emellett az online jelenlét kialakítása, a márkaismertség növelése és a közösségi média kezelése is sok tanulást igényelt, amit még a mai napig is folyamatosan fejlesztünk.
Hogyan jelenik meg a márkátok életében a környezettudatosság?
A jógaszőnyegeink fenntartható és természetes anyagokból készülnek, mint például a természetes kaucsuk gumi, poliuretán és vegán bőr. Csomagolásaink is újrahasznosíthatóak, és folyamatosan keressük az újabb módszereket arra, hogy csökkentsük a környezetre gyakorolt hatásunkat. Hisszük, hogy a jóga és a természet tisztelete kéz a kézben jár, ezért minden döntésünkben ezt az elvet tartjuk szem előtt.
Mekkora szerepet tölt be most a ti életetekben a jógázás?
A jógázás továbbra is központi szerepet játszik az életünkben. Nemcsak fizikai gyakorlatként, hanem életmódként és filozófiaként is meghatároz bennünket. A mindennapokban igyekszünk megőrizni a belső egyensúlyunkat, stresszmentesen kezelni a kihívásokat, és folyamatosan fejlődünk mind mentálisan, mind fizikailag. A rengeteg munka mellett is próbálunk időt szakítani a páros jógázásra, hiszen ez az, ami igazán inspirál és feltölt minket.
Mit tanácsolnátok azoknak, akik mostanában szeretnének elkezdeni jógázni?
Azt tanácsolnánk, hogy lépjenek be a jóga világába nyitott szívvel és türelemmel. Kezdetben válasszanak olyan órákat vagy videókat, amelyek az alapokat tanítják, és mindig hallgassanak a testük jelzéseire. Nem baj, ha nem megy minden mozdulat elsőre, a lényeg a rendszeresség és az elköteleződés. Még ránk is sok tanulás vár, de eddig is rengeteget segített a lelki világunknak.
Mely eddig kapott visszajelzésekre gondoltok vissza a legszívesebben?
A legszívesebben azokra a visszajelzésekre gondolunk vissza, amelyekben a vásárlóink megosztják velünk, hogyan segítették őket a termékeink a jógagyakorlásukban és a mindennapjaikban. Mindig örülünk, ha ezeket social media bejegyzés formájában is megosztják velünk. Sok jógaoktató azért működik velünk együtt, mert kifejezetten környezetbarát szőnyegeket szerettek volna biztosítani a stúdióikba.
Milyen jövőbeli terveitek vannak?
Az első év alatt felmértük, hogy széles termékkínálatunkból melyik jógaszőnyeg típus a legnépszerűbb a vásárlóink körében. A jövőben ezért arra fogunk fókuszálni, hogy csak ezek maradjanak a kínálatban, és ezekre pozicionáljuk magunkat. Emellett célunk, hogy közösségünket tovább építsük, és akár a marketing feladatok teljes egészét egy hozzáértő szakemberre bízzuk. Ennek érdekében már néhány hónapja együtt dolgozunk valakivel, aki a hírlevelek kezelését végzi. A távolabbi jövőben akár egy AYOGA jógastúdiót is el tudnánk képzelni.
Nyitófotó: AYOGA