Idén második alkalommal készítette el a Crane a Magyar Instagram Körkép kutatást, melyből kiderült, hogy a legaktívabb felhasználói ennek a közösségi média felületnek a 25-34 éves nők, őket pedig a 35-44 éves férfiak követik a megosztás terén. A kutatás szerint a megosztások és a külföldi celebek követőinek száma hasonlóan alakult idén is, mint tavaly, de a hazai sztárok követőinek száma 30%-ról 50%-ra növekedett.
Kiket követünk?
Az Instagram ugyan Amerikából indult, mára meghódította a világot, és a felhasználók számának folyamatos emelkedése főként a nemzetközi növekedésnek köszönhető: a legutóbb csatlakozott 100 millió regisztráló fele Európában vagy Ázsiában él, és a felhasználóknak csupán 25%-a él az Egyesült Államokban.
A hazai felhasználók legnagyobb arányban, 89,3%-ban még mindig barátaikat, ismerőseiket követik, de a megkérdezettek közel 70%-a követ külföldi, 46,9%-uk pedig hazai sztárokat is, amely eredmény nem annyira meglepő, tekintve, hogy a 25-34 éves nők a legaktívabbak a hazai felhasználók közül. A különböző márkák profiljai is népszerűek a hazai felhasználóknál, majdnem a 47%-uk követ ugyanis ilyen fiókokat is.
Mit nézeget a magyar nő?
A hazai Instagram használó nőket leginkább a reklámok, a járművek, a technikával kapcsolatos dolgok és a szelfik idegesítik a képmegosztón, amint az a kutatásból kiderült. Az pedig, hogy milyen képeket, videókat szeretünk nézni mi, nők, az Instagramon, 6 téma köré csoportosul.
A legszeretettebb tartalmak a hazai nők körében a vicces mémek, képek, videók és idézetek, melyeket a 16-19 éves korosztály kedvel a legjobban. Természetesen a divat is kitüntetett a hazai hölgyek keresései között, és művészi fotókat is legalább annyian nézegetnek, mint márkás cuccokat. A városok, tájak és a természet szintén a hazai instázó hölgyek kedvencei, akár az állatos képek, illetve az elkapott pillanatok és hangulatok, mely a budapesti felhasználók kedvenc csoportja a képek közül.
#MIK
Tavaly az itthon használt hashtageknek csupán a 10%-a volt magyar szó, ez lassan növekszik, és idén elérte a 16%-ot a felmérés szerint.
A hazai instagramozó nők legnagyobb arányban a #mik, a #love, a #happy és a #mutimiteszel hashtageket használták, míg a férfiaknál dobogós lett a #budapest és a #friends is.
Mint az már kiderült, az állatos képeket nagyon szeretik a hazai felhasználók, nem csak nézegetni, de feltölteni is: míg tavaly a cica hashtaget használták többen, addig idén a kutya volt a népszerűbb a megosztók között, és egy mémállatka, a #unicorn is felkerült a leggyakrabban használt állati hashtagek közé.
Top sztárok
Mi, magyarok, egyre nagyobb számban követünk hazai hírességeket is az Instán, akik között szép számmal vannak modellek is.
A celebek közül Palvin Barbi és Lévai Adrienn büszkélkedhet a legtöbb követővel – 390 ezer és 351 ezer –, de a top 10-be Sarka Kata, Tóth Gabi, Vajna Tímea, Dukai Regina és Istenes Bence is bekerült.
A nemzetközi divatmárkák közül a Victoria’s Secret, a H&M, a Chanel, a ZARA és a Louis Vuitton a legkövetettebb a magyar felhasználók körében.
Képszerkesztés
Az Instagram funkciói közül a legtöbben a hashtageket használjuk itthon, de a filterek is népszerűek, akárcsak a barátok, ismerősök tagelése a képeken – a válaszadók 99,5%-a használja legalább az egyiket ezek közül a funkciók közül a feltöltésnél.
Az Instagramhoz tartoznak kiegészítő appok is, melyeket a nők kevésbé használnak, mint a férfiak, de azért körükben is népszerűek. A leggyakrabban használt ilyen appok hazánkban az Instasize, a Layout és a Boomerang voltak az idén.