LEGO: Kreatív- és a szerepjátékok a sztereotípiák ellen

LEGO: Kreatív- és a szerepjátékok a sztereotípiák ellen

Címlap / Uncategorized @hu / LEGO: Kreatív- és a szerepjátékok a sztereotípiák ellen

A LEGO készletek már régóta elérhetőek mindkét nem számára, azonban a „lányos” játékokat sokáig inkább a rózsaszín színvilág, valamint a babák és a konyhajátékok jellemezték. Azonban az elmúlt években a LEGO Csoport egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kreatív- és a szerepjátékok fejlesztésére, amelyekben a lányok is megtalálják az érdeklődési területeiknek megfelelő kihívásokat. (x)

VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd

A LEGO kockákkal történő játék a kislányok számtalan kulcsfontosságú képességét fejleszti, többek között erősíti az önbizalmukat, javítja a problémamegoldó-, koncentráció-, és együttműködőképességüket, fokozza a kritikus gondolkodásukat, valamint javítja a kreativitásukat. A rohanó és folyamatosan változó világban ezek az előnyök fontosabbak, mint valaha. A LEGO Csoport az előző években számos készletet tervezett lányok számára, beleértve a LEGO Friends játéksorozatokat.

Az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kap a nemi sztereotípiák lebontása és az egyenlőség elérése a különböző területeken, így a játék- és szórakoztatóiparban is. Az egyik nagy szereplő ebben a folyamatban a LEGO Csoport, amely a kreativitás és a játék fontosságát hangsúlyozva, egyre nagyobb figyelmet fordít a lányok és a fiúk számára egyaránt inspiráló és motiváló játékok fejlesztésére.

Ezt a törekvést szolgálja a LEGO és a Geena Davis Institute on Gender in Media intézmény által közösen készített kutatás, amely rávilágított arra, hogy a lányok nyitottabbak és érdeklődőbbek a kreatív játékra, mint ahogy azt a társadalom általában gondolja. A lányok készen állnak arra, hogy bátran kipróbálják a „fiús” játékokat is, és sokkal kevésbé tartják vissza őket a sztereotípiák.

Noha a lányok előrelépést tettek az elavult előítéletek eltörlésében, bizonyos játékokat továbbra is elég intenzíven nemhez kötöttnek tartanak. A fiúk 74%-a, míg a lányok 62%-a úgy véli, hogy bizonyos tevékenységek csak lányoknak, míg mások a fiúknak valók. Látszik, hogy a sztereotípiák teljes eltörléséért még sokat kell tenni, összességében kimondható, hogy a kislányok jobban ösztönözöttek a különböző tevékenységek kipróbálására. Például a lányok 82%-a szerint rendben van, ha a lányok fociznak, a fiúk pedig balettoznak, ám a fiúknak csupán 71%-a vélte így.

Az említett kutatás szerint a lányok jellemzően szívesebben vesznek részt olyan tevékenységekben, amelyek inkább kognitívak, művésziek, az előadáshoz és a főzéshez kapcsolódnak; a fiúk ezzel szemben szívesebben foglalatoskodnak tudományhoz, technológiához, mérnöki tudományokhoz és matematikához kötődő tevékenységekkel.

Julia Goldin, LEGO Csoport marketing igazgatója így kommentálja a vállalat szerepvállalását: „A kreatív játék előnyeit, mint például az önbizalom növekedést, a kreativitást és a kommunikáció fejlődését, minden gyermek átéli. Mégis azt tapasztaljuk, hogy vannak olyan tevékenységek, melyeket megbélyegeznek az évszázadok óta jelenlévő nemi sztereotípiák. A LEGO Csoportnál tudjuk, hogy szerepet kell vállalnunk ezek orvoslásában. Ez a kampány egyike a sok-sok kezdeményezésnek, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet erre a problémára, azáltal, hogy a LEGO játékokat a lehető legbefogadóbbá tesszük. Minden gyereknek jogában áll, hogy a legtöbb kreativitást hozza ki magából.”

Az üzenet világos: minden lány szabadon játszhat, amivel csak szeretne. A LEGO játékok segítenek a kreativitásuk és fejlődésük elősegítésében, és lehetővé teszik számukra, hogy alkotóvá váljanak.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!