Életmód / Táplálkozás

A 10 legjobb étel, ami segít végleg lefogyni

Karfiol

Mogyoró és diófélék

A földimogyoró és dió elősegíti a jóllakottság érzését, ezáltal kevesebbet eszel a nap folyamán. Egy marék dióféle fogyasztással nem ártasz a vonalaidnak, ráadásul a benne levő olajak és rostok nagyon egészségesek.

Leves

A leveseknek megvan az az áldott tulajdonságuk, hogy kevesebb kalóriát tartalmaznak, magas a víztartalmuk és jóllakottságot okoznak. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint napi 300 ml leves fogyasztásával hat hónap alatt akár dupla annyit tudunk fogyni. A levesben levő lé növeli az ételek térfogatát a gyomorban, emiatt kevesebbet tudunk enni.

Hal

Talán meglepő, de a hal tényleg jóllakottságot okoz. Egy svéd tanulmány megállapította, hogy azok az emberek akik halat vacsoráztak 11%-al kevesebbet kellett egyenek, ahhoz, hogy jóllakottnak érezzék magukat, mint azok, akik marhahúst ettek. Tehát ha tehetjük, az esti fehérjeadagunk hal legyen.

Bulgur

A magas rosttartalmú gabonát könnyű megfőzni, alig 10 perc alatt elkészül, miután felfőtt a víz. Jó helyettesítője a fehér rizsnek és a tésztának. Magas rosttartalma miatt sokáig jóllakottnak érezzük magunkat, szinten tartja a vércukrot, jó vas-, E-vitamin és B6-vitamin forrás.

Saláta

A legtöbb ember úgy gondolja, ha fogyókúra, akkor saláta. Ez azonban nem azt jelenti, hogy „szomorú” zöldeket kell fogyasztanunk, unalmas diétát követve. A saláták nagy lehetőséget rejtenek, fogyasszuk sovány fehérjékkel, babbal, magvakkal. Még tésztával is fogyaszthatjuk, hisz nem tartalmaz zsírt, így a tészta nem rakódik le.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást