Életmód / Táplálkozás

A te kávéd mennyire egészséges? Ezt nézd meg a csomagoláson

A te kávéd mennyire egészséges? Ezt nézd meg a csomagoláson

Így teheted egészségesebbé a kávédat!

Ha szeretsz egy csésze tejes-mézes lattéval ébredni, tegyél így! A kulcs úgyis a mértékletesség. A kávézási szokásaidat viszont néhány egyszerű trükkel is egészségesebbé teheted – ezek a szakértők tanácsai:

Tarts mértéket! Napi 50-100 mg koffeinnél többet nem érdemes bevinni a szervezetedbe, ez nagyjából 2-3 csésze kávénak felel meg. Ha ennél többet iszol most, dr. Bertrand azt javasolja, hogy fokozatosan csökkentsd az adagodat, így elkerülheted az elvonás miatt jelentkező reggeli fejfájást.

Kerüld az édesítőszereket! Shanta Retelny arra figyelmeztet, hogy a cukor és a mesterséges édesítőszerek egyaránt ronthatják a kávé egészségügyi előnyeit.

Igyál hozzá vizet! A kávé sok folyadékot képes megkötni, de a hidratáló hatása csak akkor érvényesül, ha van mit megkötnie: jó szokást alakítasz ki, ha a reggeli kávéd mellé egy nagy pohár vizet is megiszol!

Használj fűszereket! Ha a karamellszirup helyett egy csipet kurkumát, fahéjat, szerecsendiót vagy cukrozatlan kakaóport adsz a kávédhoz, akkor a gyulladáscsökkentő, antioxidáns hatásokat erősíted, miközben a cukorból is kevesebb kell majd.

Oldalak: 1 2 3

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást