Fiatalon sokunknak vannak álmai, a megvalósításukhoz azonban már nem mindannyian vagyunk elég bátrak, vagy úgy érezzük, az élet éppen nem azt diktálja, hogy az elképzelt utunkat próbáljuk meg járni. Szerencsére azonban az ellenkezőjére is bőven akad példa.
VIDEO Pár percben megtanítalak, hogyan készíts elbűvölő Valentin-napi sminket
Pontosan ilyen Gyurján Attila története is, akit már fiatalkora óta foglalkoztatott a szeszesitalok világa, ma pedig a főleg különleges gyógynövénylikőröket gyártó Wolf&Lamb márka büszke tulajdonosa.
Mi adta az ötletet annak idején a vállalkozásod elindításához?
A vállalkozó szellem úgy gondolom, már fiatalkorom óta jelen lehet bennem, kezdődött mindez az általános iskola alatt, amikor nyúltenyésztéssel kezdtem el foglalkozni. Ez persze akkor még üzletileg nem volt értelmezhető, mivel édesanyám vette a takarmányt a nyulaknak, én felneveltem őket, és az ebből származó bevétel az enyém lehetett. Viszont segített nekem abban, hogy megtanuljak felelősséget vállalni és jól bánni a pénzzel.
Fiatalkorom óta foglalkoztat a szeszesitalok világa, így már a borászati szakközépiskolai tanulmányaim során egy pálinkafőzdében töltöttem a nyári gyakorlataimat, közben autodidakta módon tanultam mindent, amit a pálinkafőzésről tudni lehet. Zsebpénzszerzés céljából el is kezdtem az akkor még tiltott tevékenységet, a pálinkafőzést.
Később szőlőtermesztéssel kezdtem el foglalkozni a tanulmányaim mellett, ami már egy jól jövedelmező tevékenység volt, ezt a mai napig folytatom. Az iskolai éveim befejeztével egy helyi pálinkafőzdében kezdtem el dolgozni, mint pálinkafőző segéd, az idő múlásával pedig a pálinkafőzde vezetője lettem. Szép eredményeket értünk el a pálinkákkal, viszont azt éreztem, hogy szeretném magamat megvalósítani, és kipróbálni az elképzeléseimet a piacon.

Erre a COVID-időszak adott időt, mivel a pálinkafőzde egy szezonra megállt, így nekem maradt csak a mezőgazdaság, ami nem elégítette ki a fejlődés iránti vágyamat kellőképpen. Ekkor jött az ötlet, hogy szeretnék egy saját terméket. Így született meg a Rosé Radical ágyas szőlőpálinka. Majd gyorsan rájöttem, hogy ezen a terméken az alapanyag magas termelési kockázata és bekerülési költségei, illetve az adó terhek miatt nem realizálható elegendő haszon. Ezért gondolkodtam tovább.
Már a pálinkánál is azt szerettem volna, ha nem egy sokadik szilvapálinka az, amit a majdani fogyasztóimnak kínálok, hanem egy különleges, addig még nem létező termék. Ezen gondolatok mentén haladva jutottam el a gyógynövénylikőrök világáig, ami a változatossága révén magával ragadó, emellett bármikor bármekkora mennyiségben és állandó minőségben előállítható.
A koncepcióm az volt, hogy behozzak a piacra egy gin alternatívát, ami magas hozzáadott értékű, kézműves jellegű, ámde megfizethető termék, ami fel tudja venni a versenyt a konkurenciával azáltal, hogy nem a helyükre akar kerülni, hanem egy választási lehetőséget kínál az erre igényt mutató fogyasztóknak. Így jutottam el oda, hogy saját vállalkozásba kezdtem, és a termékek létrehozásához és forgalmazásához megalapítottam a Distiler Company Kft.-t, illetve megszületett a webshopom, a terrainc.hu.
A cikk folytatódik, lapozz!