Kiégtél a munkában? Testi-lelki tünetek és amit tehetsz

Stumpf Bea
Írta: ,

A kiégés veszélye életkortól függetlenül fenyeget, amit gyorsan meg tudsz előzni, ha már az első jeleknél odafigyelsz rájuk. Lehet, hogy már sokat hallottál róla, de mégsem tudod pontosan, hogy mit kellene kerülnöd, min kellene változtatnod. Íme néhány tipp, ha úgy érzed, hogy kezd betelni a pohár!

Kikapcsológomb Kép forrása: bloglovin.com

Amikor úgy érzed, hogy már a hétvége vagy egy extra szabadnap gondolata sem dob fel, akkor itt az ideje egy hosszabb kikapcsolódásnak.

Mivel nagyjából egy hét pihenés után kezd el az agyad kikapcsolni és nem dolgozni, ezért, ha teheted, ne aprózd el a szabadnapjaidat, hanem próbálj meg néha egy-egy hosszabb szabadságot is kivenni.

Egy kiadós pihenés ugyanis legalább 5-6 hétig érezteti majd a hatását, azaz javul utána a hangulatod, kevésbé hat majd rád negatívan a stressz, kevesebb fizikai tüneted lesz és az alvás is jobban megy majd.

Tipp: Ha egy két vagy háromhetes nyaralás szinte elképzelhetetlen a jelen szituációban, akkor próbáld meg kimaxolni a rendelkezésedre álló napokat úgy, hogy minél több időt tölts a zöldben, a szabadban, ez ugyanis extrán jó hatással lesz a szervezetedre!

Néha állj meg Kép forrása: frame.bloglovin.com

Nem csak a nyaralások és a szabadnapok, de a munka közben beiktatott szünetek is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy elkerülhesd a burnoutot.

Óránként 5-10 perc szünet segít abban, hogy a megfelelő szinten tartsd a figyelmed és a koncentrációd, főleg abban az esetben, ha szellemi munkát végzel.

Lehet ez egy kávészünet, egy séta ebédszünetben a friss levegőn vagy egy gyors telefonbeszélgetés – persze nem munkaügyben.

Hiszen a szünet nem is igazi szünet, ha közben a munkán pörög az agyad, nem igaz?