Kiégtél a munkában? Testi-lelki tünetek és amit tehetsz

Írta: ,

A kiégés veszélye életkortól függetlenül fenyeget, amit gyorsan meg tudsz előzni, ha már az első jeleknél odafigyelsz rájuk. Lehet, hogy már sokat hallottál róla, de mégsem tudod pontosan, hogy mit kellene kerülnöd, min kellene változtatnod. Íme néhány tipp, ha úgy érzed, hogy kezd betelni a pohár!

Intő jelek Kép forrása: prettystuff.tumblr.com

Kiégés vagy másnéven burnout. Sokan már benne vannak, csak észre sem veszik, sokan pedig jó úton haladnak felé.

Nagyobb kérdés, hogy hogyan ismerheted fel magadon és hogyan küzdj ellene. Feledékeny vagy mostanában?

Rosszul telnek az éjszakáid, nyugtalan vagy, rendszeresen rosszat álmodsz vagy egyszerűen nem tudsz elaludni? Úgy érzed, hogy minden és mindenki idegesít? Gyakran vagy fáradt vagy kedvtelen? Sokszor kapsz el kisebb-nagyobb betegségeket?

Figyelj a tested jelzéseire, hiszen nem véletlenül jeleznek!

Alvás és relax Kép forrása: prettystuff.tumblr.com

Nem is kérdés, hogy szinte minden akut tünetet gyorsan elfelejthetsz, ha egy kiadósat alszol és kipihened magad.

Persze, ha nincs rá időd, ha folyton nyugtalan vagy, többször felébredsz, aztán csak forgolódsz az éjszaka közepén, akkor már nehezebb a feladat.

Fontos, hogy ne add fel a próbálkozást, hiszen, ha huzamosabb ideig nem alszol, akkor romlik a memóriád, a munkahelyi teljesítményed és a koncentrációképességed is.

Ezen segíthetsz egyrészt egy kis extra edzéssel, hiszen, ha lefárasztod magad, akkor az alvás is jobban megy majd, illetve a pihenés tökéletes légkörének megteremtésével.

Csönd, kikapcsolt mobil, besötétített, nyugodt környezet. Ez minden, amire szükséged van.