7+1 illemtani baki, amit elkövetünk telefonálás közben

Írta: ,

Minden nap telefonálunk, nem is keveset, mégis gyakran ejtünk olyan hibákat, melyeket nem kéne. Most ezek közül szemezgettünk és összegyűjtöttünk 7+1 illemtani bakit, amit lehet, hogy Te is elkövettél már telefonálás közben. Ugye, nem?

Alapvető elvárás, hogy a telefont úgy vedd fel, hogy megmondod a nevedet vagy a cégnevet, hogyha munkahelyi hívásról van szó.

Ezzel a tetteddel kizárhatod az esetleges téves hívásokat, amelyek rengeteg idődet elrabolhatják.

Arról nem beszélve, hogy a telefonbeszélgetések első pár másodperce majdnem annyira fontos, mint a személyes találkozókkor, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen benyomást keltesz magadról: egy halovány ,,Halló” és egy magabiztos bemutatkozás között ég és föld a különbség.

Nemcsak udvarias, hanem rendkívül hasznos dolog rákérdezni a telefonbeszélgetés legelején, hogy a másik fél perpillanat ráér-e csevegni.

Ha nem, akkor ezen a ponton partnerünk lelkiismeret furdalás nélkül mondhatja azt, hogy most éppen nem alkalmas és rögtön meg is lehet beszélni egy másik időpontot, ami mindkét félnek megfelelő.

Ám ha kihagyod ezt a rutinmondatot, akkor lehetséges, hogy belefutsz abba a szituációba, hogy beszélgetőpartnerednek pont akkor nem jó az időzítés, de valamilyen oknál fogva nem vallja be ezt. Ebben az esetben viszont mindenképpen feszélyező beszélgetés előtt állsz. Jobb ezt megúszni.