Kezdő designer vagy? Ezek a legfontosabb lépések a showroomod megnyitása előtt

Írta: ,

Manapság egy showroom megnyitása igencsak költséges, és a fenntartása mindenképpen egy már meglévő vásárlói kört igényel. Éppen ezért számos olyan lépés előzi meg, ami ismertté teszi a terméket, és pozitív érzést alakít ki a márkáról – mutatjuk, melyek ezek!

Formatervezők és designerek követése Kép forrása: amerrymishapblog.com

1/5 Formatervezők és designerek követése

A nulladik lépés a „versenytársak” elemzése. Kövesd a hazai és külföldi formatervezőket és designereket, főleg azokat, akik speciálisan azzal foglalkoznak, amivel te.

Ne koppintsd őket, de figyeld meg, hogy mit csinálnak jól, mivel tudsz azonosulni, és mivel kevésbé. Kérd meg az ismerőseidet, hogy ők is véleményezzék, mert te más szemmel nézed a dolgot.

Ami jó, azt igenis kell másolni, gondolunk itt a működő kommunikációs modellekre és az értékesítési technikákra.

A terméked úgyis egyedi, ahogy te is, de ha van már előtted egy kitaposott út, akkor azt érdemes követni.

Online jelenlét Kép forrása: theyallhateus.com

2/5 Online jelenlét

Azt gondolhatnánk, hogy ez a vége egy folyamatnak, de igazából az első lépés. Jelenleg ennél könnyebben nem tudod elérni a célcsoportod, azonban nagyon sok pénzt el lehet költeni feleslegesen, ha nem jól targetálsz.

Ha nem vagy social media szakember, akkor inkább fordulj olyan ismerősödhöz, aki jobban ért hozzá, és be tudja állítani a hirdetéseid.

Nagyon fontos a jó minőségű, gazdag képanyag, mert ezt fel tudod használni az Instagramon is. Ha szeretsz írni, akkor lehet blog jellegű az oldalad, ahol picit jobban megmutatod magad. Így te magad leszel a márka, veled azonosítják majd a termékeid.

Meska Kép forrása: mindsparklemag.com

3/5 Meska

Saját weboldal létrehozása is költséges egy vállalkozás elején, de erre is vannak a kezdetben alternatív megoldások. Természetesen függ attól is, hogy hova pozicionálod magad, de a Meska egy hazai gyűjtőoldal, ahol megannyi egyedi kézműves ruha, dekoráció, cipő, ékszer és egyéb tárgy megtalálható, több mint 3600 alkotótól. A lakberendezésben trendivé vált praktikus Cucc papírzsák is megtalálható már a kezdetektől ezen az oldalon.

Itt összekötik az eladót a vásárlóval, és már egyre többen ismerik, használják, és tudatosan keresnek a webáruházukban.

Rövid videó Kép forrása: apartmenttherapy.com

4/5 Rövid videó

Mutasd meg másoknak is, hogyan alkotsz. A recept oldalakon elterjedt rövid videókat mindenki ismeri, és biztosan már te is megnéztél párat.

Pont amiatt, mert fél percben bemutatja azt, amit öt perc lenne elolvasni. Mivel mobilon nem indul el automatikusan a hang, ezért útközben is szívesen rákattintanak.

Bármilyen termékről is legyen szó, készíts ilyen jól megvágott videókat. Ha például táska designer vagy, akkor nem kell az elkészítésének minden folyamatát belepréselned egy fél perces videóba, de egy táskadísz, vagy egy kulcstartó DIY folyamata már megvalósítható.

5/5 Workshopok szervezése

Ezt az előző négy pont megvalósulása után érdemes megszervezni, amikor már adott a platform, ahol meg tudod hirdetni. Még ehhez sem szükséges a saját showroom megléte, de ha itt tartasz, és sikeres lesz, akkor már közel jársz hozzá. Ha nincs olyan ismerősöd, aki szívesen biztosítana neked erre egy helyet, akkor bérelni is tudsz.

Ennek a költségét vedd hosszú távú befektetésnek, így megéri odafigyelni a részletekre, mert itt egy alkalom, ahol le tudod nyűgözni a potenciális vásárlóidat. Rendezd be ízlésesen, szervezz valamilyen aktivitást, lehet akár egy rövidebb DIY program, ahol kisebb kiegészítőket is készíthetnek.

Itt bemutatkozhatsz, kapcsolatokat építhetsz, és testközelből megismertetheted a termékeidet másokkal.