Túlzásba viszed a melót? – Túlélőcsomag workaholic csajoknak

Írta: ,

Mindig van valami fontos projekt? Pár muszáj-válaszolnom-levél? Megint van egy értekezlet, amire még éjjel kell készülnöd? Úristen, megint két hete fel sem hívtad a tesódat vagy a szüleidet? Ismerős? Akkor valószínűleg életed nagy részét munkával töltöd, folyamatosan áramlik a testedben a stresszhormon, de nem késő, van pár ötletünk, hogyan változtass!

Felejtsd el a mindent vagy semmit hozzáállást! Kép forrása: wachabuy.com

Küzdeni kell, célokra is szükséged van, de biztosan lefáraszt a maximalizmus! Ne tagadd, hogy állatira nehéz állandóan a topon lenni, versenyezni és nyerni is.

De ugye tudod, hogy nem kell kontrollálnod minden helyzetet, és uralni azt is, ami nem fontos igazából? Mindenhol ott lenni, részt venni azt jelenti, hogy az életed más területeiből veszed el az időt, az energiát és az élményeket.

Viszont ahhoz, hogy hosszú távon is örömöt jelentsen a munkád (értsd, ne égj ki), az kell, hogy tudj töltekezni. Az önbecsapás, ha azt mondod, téged, csak a munka és a siker tesz boldoggá. Ha sportolsz, akkor biztosan örülsz annak, ha végre elérsz egy teljesítményt, vagy ha ismerkedsz az indiai konyhával, és sikerül egy isteni vacsorát csinálnod a barátaidnak.

Tartsd észben, hogy a munka csak egy szelete az életednek, és ahhoz hogy hosszútávon sikeres legyél a karrieredben, kellenek kis pihenők, szusszanások. Na, mikor mész már végre pedikűröshöz, moziba a barátnőddel vagy egy pár napos vakációra a pasiddal?

Kaja-emlékeztetők Kép forrása: popsugar.com

Banálisnak tűnhet, de ha munkamániás vagy, biztosan nem eszel normálisan. A telefonod viszont tuti nem téved!

Programozz be napi két kaja-figyelmeztetést a mobilodba, és szigorúan tartsd be, hogy amikor riaszt, felállsz a géped elől és eszel. Az idegrendszered is jobban bírja a stresszt, ha van normális energiaforrás, ami nem a lattéd vagy a light kólád...

És ha sokáig dolgozol, akkor is plusz energiára van szükséged, ne gondolj hizlaló ételekre. Ha ebédelsz, elég egy müzliszelet, pár darab keksz, gyümölcs vagy sós mogyoró, lényeg, hogy tarts kis szünetet.

Ugyanez vonatkozik a folyadékpótlásra is – persze akkor a pisiszünet is több lesz, de ennek is inkább örülj! Minél több okod van pár perc kikapcsra, annál jobb és annál tovább bírod az estébe nyúló munkát!