Szuper agyserkentő módszerek, hogy könnyebben menjen a munka

Írta: ,

Manapság az életünk folyamatos egyensúlyozás a munkánk, a baráti kapcsolataink és a családi kötelezettségeink között. Az ebből fakadó folyamatos stressz rányomhatja bélyegét a mindennapjainkra és karrierünkre is. Az eredmény? Koncentrációs nehézségek, fáradékonyság, depresszió. Ha szeretnéd elkerülni a teljes kiégést, érdemes kipróbálnod a most következő egyszerű módszereket, melyekkel edzésben tarthatod az elmédet, és megőrizheted lelki egészségedet!

Hallgass klasszikus zenét! Kép forrása: tumblr

Régóta közismert tény, hogy a békés, kellemes hangzású klasszikus zeneművek pozitív hatással vannak az agyra, illetve a produktivitásra. Az egyik leghíresebb példa erre a Mozart-hatás. Egyes kutatások szerint Mozart zenéjének hallgatása rövid távon fejlődést eredményezhet bizonyos típusú értelmi, térbeli-logikai feladatoknál. Hasonló eredményre jutottak az Illinois-i Egyetem tanulmánya során is. E szerint a zenehallgatás hat százalékkal javította a dolgozók munkateljesítményét. Ha teheted, hallgass tehát zenét a munka közben, így fokozhatod a koncentrációs képességedet, de elősegítheted vele a kreatív ötleteket, valamint a kritikai gondolkodást is! Fontos, hogy kerüld a szöveges számokat, helyette válassz komoly zeneműveket, esetleg olyan elektronikus „chill out” zenét, amely nyugodt, relaxált körülményeket teremt a munkavégzéshez.

Tarts szünetet! Kép forrása: thefoxandshe.com

Nem megy a munka? Hirtelen nincs ihleted?

Képtelen vagy koncentrálni? A legegyszerűbben úgy kerülheted el a kiégést, ha időnként szünetet tartasz, és hagyod az agyadat kikapcsolni. Használd ki okosan az idődet munka közben és beszélgess néha a kollégákkal is, vagy ebédelj távol az íróasztalodtól! Lehetőleg ne vidd haza a munkád, helyette hagyj magadnak időt otthon a feltöltődésre! Az olvasás, a kártyázás, vagy a keresztrejtvényfejtés mind olyan tevékenységek, melyeket napi rendszerességgel végezve edzésben tarthatod az agyadat, és késleltetheted az olyan egészségügyi problémák kialakulását, mint a memóriazavar vagy a demencia. Érdemes körülnézned a különböző alkalmazások között is! Manapság számtalan okostelefonra letölthető applikáció közül válogathatsz, melyekkel megőrizheted a mentális egészségedet, és javíthatod a kognitív funkciókat!