Munkahelyi én-idő? 5 tipp, ahogyan meg tudod valósítani

Írta: ,

Nyilván senkit nem azért fizetnek, hogy lazítson és szórakozzon a munkahelyén, de mégis csak ez az a hely, ahol a napjaink jelentős részét töltjük, így érdemes néhány percet szánni rá, hogy itt is jobban érezd magad. Adunk néhány ötletet, ami nem vesz el sok időt, mégis jobban megy utánuk még a munka is! (x)

Olvass el egy cikket!

Nem túl bölcs dolog hagyni, hogy munkaidőben beszippantson a közösségi média, de egyre több az olyan weboldal, ami már a cikkek tetején jelzi, hogy körülbelül hány percet vesz igénybe a tartalom elolvasása. Ezzel meg tudod akadályozni, hogy belemerülj egy hosszabb anyagba, és észre se vedd, hogy már 50 perce a norvég halászok urbanizálódásáról olvass, viszont jól tervezhetővé válik vele a rövid lazításra, pihenésre, felfrissülésre szánt időd.

Nassolj valamit!

A kiegyensúlyozott vércukorszint a koncentráció fenntartásában is segít, de ha valami finomat eszel, akkor még a stresszes helyzeteket, határidőket is elfelejtheted néhány percre.


Bien tipp: Egy Danone Oikos joghurtdesszert például könnyed és édes választás, ha egy különleges desszert után vágyakoznál, ráadásul egy zsúfoltabb munkanapon is belefér ennyi kényeztető lazítás, hiszen csak a hűtőből kell előkapni.

A Danone Oikos joghurtdesszertjei közül az aktuális favoritunk az új áfonyás-sajttorta ízű – te kóstoltad már?

hirdetés

Néha jó kicsit pletykálkodni

A rossz indulatú munkahelyi pletyka semmi jóra nem vezet, azt viszont számos kutatás bebizonyította már, hogy az informális információcsere segíti a közösségi szellem épülését, ráadásul a személyes hangulatodra is jó hatással van. Míg lefő a kávé, nyugodtan kérdezd meg a melletted álló kollégát, hogy hogyan telt a hétvégéje, vagy hogy hogy sikerült az unokahúga keresztelője. Ha nem idegenekként dolgoztok egymás mellett, hanem naponta néhány percet szánsz arra, hogy elcsevegj a munkatársaiddal, sokkal jobban fogod érezni magadat a munkahelyi környezetedben.

Irodai jóga

Nem csak a lelki egészségednek és az aznapi hangulatodnak tesz jót, de az egészségedet is kíméli, ha naponta néhány percet irodai jógára szánsz. Az interneten rengeteg videó közül választhatod ki a számodra legmegfelelőbbet, és akár a székedben is elvégezheted a gyakorlatokat.

Az ülőmunka nagyon sok rossz hatással van az egész szervezetedre, a civilizációs betegségek nagy része is ehhez köthető, így mindenképpen érdemes egy kis időt szánni arra, hogy ezeket a káros hatásokat enyhítsd vagy visszafordítsd.

Eredményfal, víziófal

Néha nehezedre esik megtalálni a motivációt egy-egy monoton munkafolyamat során? Készíts magadnak egy táblát az íróasztalod fölé, amire motivációs idézeteket, mantrákat írsz fel, amiket napjában többször is elmondhatsz.Ha szeretnéd, akár saját magad is megfogalmazhatsz olyan célokat, indokokat, amik miatt értékesnek és fontosnak tartod a munkádat, és időnként rászánhatsz néhány percet, hogy ezeket újra elolvasd. Fotók, montázsok, inspiráló ábrák és rajzok is kerülhetnek a faladra.

Ha pedig valamilyen eredményt érsz el, akkor ne felejtsd el azt leírni és kitűzni a táblára. Nem kell, hogy ez olyasmi legyen, amiért például a feletteseidtől jutalmat vagy elismerést vársz, tűzz ki saját magadnak kis célokat – például, hogy még ebédidő előtt befejezed az Excel táblák átolvasását – és ha ezeket eléred, jutalmazd meg magad az eredmény kifüggesztésével. Legyél saját magad drukkere!