Mondatok, amiket az emberek utálnak látni az inboxukban

Írta: ,

Az emailek csekkolása a legtöbbünknek a napi rutin része, de sokszor kellemetlen feladat lehet, és vannak üzenetek, amik még kellemetlenebbé teszik a tevékenységet. Az Adobe 1 000 irodai dolgozót kérdezett meg arról, mi idegesíti őket legjobban az elektronikus postafiókjukban.

A passzív agresszív üzeneteket senki nem szereti

Nem meglepő, hogy vannak mondatok, amiket senki nem szeret a postafiókjában látni, és ezek többsége valamilyen burkolt számonkéréshez köthető.

A vizsgálat szerint a leggyűlöltebb mondat a „nem tudom, megkaptad-e a legutóbbi emailemet”, hiszen a feladó és az olvasó is pontosan tudja, hogy megkaptuk, csak így próbálja a tudtunkra adni, hogy mostanra választ várt volna.

A leggyűlöltebb mondatot szoros egymásutánban követi a „legutóbbi emailemnek megfelelően” és a „megbeszéltek alapján”, ami szintén nagyon bosszantja az olvasókat.

11% azt találta legdühítőbbnek, ha az emailben megkérdezik egy korábban tárgyalt üggyel kapcsolatban, hogy van-e valami fejlemény, míg 10%-ot az elnézést, hogy még egyszer elküldöm akaszt ki a legjobban. 9% a kérlek adj javaslatotés az „ahogyan korábban megállapodtunk” mondatok borítottak ki, 6-6% pedig az ahogyan megbeszéltük és acsatolom még egyszer, hogy könnyebben megtaláldfordulatok láttán sóhajtott fel legtöbbször.

A vizsgálat arra sajnos nem tért ki, hogy az irodai dolgozók ezek helyett a mondatok helyett mit látnának szívesen, hiszen ha valaki nem válaszol a leveleire, akkor egyszerűen muszáj újra üzenetet írni neki, és nem igazán van jó és bevett megoldás a fenti mondatok helyett. Hogy amikor nem ők kapják, hanem ők írják az üzenetet, mit használnak a bicskanyitogató fordulatok helyett, azt szintén nem derült ki a kutatásból.

Kép forrása: devon/depositphotos.com

Egyre nagyobb a szerepe

A válaszadók 45%-a azt mondta, hogy a legjobban azok idegesítik őket, akik túl gyakran emaileznek nekik, míg 33% azon borult ki, ha olyan termékeket ajánlanak nekik elektronikus üzenetben, ami egyáltalán nem érdekli őket. 22%-ot az idegesített a legjobban, amikor olyan kedvezményeket vagy kuponokat kínáltak nekik, amelyek már lejártak, 17%-ban pedig akkor ment fel a vérnyomás a számítógép előtt, ha az email írója rosszul írta a nevüket.

Mindezek ellenére a vizsgálat úgy találta, hogy az emailezés egyre nagyobb részét tölti ki az életünknek.

A válaszadók átlagosan naponta 2 és fél órát töltenek a postafiókjuk ellenőrzésével, ami 17%-os emelkedés az elmúlt évekhez képest, ráadásul nem is kizárólag munkaidőben teszik ezt: az emberek 60%-a ránéz a levelezésére tévénézés közben, 40% végigpörgeti az inboxát, míg a fürdőszobában van, 14% pedig bevallotta, hogy még vezetés közben is gyakran ránéz az emailjeire.

Arra a kérdésre, hogy a munkahelyükön melyik kommunikációs formát részesítik előnyben, a válaszadók 31%-a az emaillel válaszolt, de pontosan ugyanennyien, azaz 31% mondta azt, hogy jobban szeret élő szóban megbeszélni dolgokat a kollégáival. Az újabban divatos videós konferenciákat azonban úgy tűnik, senki nem szereti: ezek végeztek a lista utolsó helyén.