Mielőtt utolérne a kiégés – Ezt tedd meg, ha nem akarod megutálni a munkádat

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Mielőtt utolérne a kiégés – Ezt tedd meg, ha nem akarod megutálni a munkádat

Kép forrása: unsplash

Még a szeretett munkaköröket illetően is lehetnek mélypontok, tehát előfordulhat, hogy akkor is a kiégés környékez, ha egyébként szívesen ellátod a napi feladataidat. De hogy kerülheted el, hogy téged is utolérjen a kiégés, és akár olyan végső döntést hozz meg, mint a pályaelhagyás?

Foglalkozz magaddal! Kép forrása: unsplash

A kiégést nem nehéz megelőzni, de arra szükség van, hogy elkezdj magadra figyelni. Nagyon könnyen, szinte észrevétlenül bele lehet csúszni a munka és úgy általában a mindennapok körforgásába, és ekkor nem csak a kiégést tapasztalhatod, hanem azt is, hogy egyáltalán nem foglalkoztál magaddal.

Innen már logikusnak tűnik, mivel előzheted meg a teljes kiégést: foglalkozz magaddal! A legjobb választás a sport, a meditáció, hiszen ezeknél egyszerűen nem létezik jobb feszültség levezető és figyelemelterelő időtöltés.

Bármilyen szabadidős tevékenység szóba jöhet, akár a kirándulás, vagy valamilyen felnőtteknek szánt tanfolyam, workshop. A lényeg, hogy ne halogasd a magadra szánt időt!

Minden héten legyen legalább egy alkalom, ami csak és kizárólag a tiéd, és arra fordíthatod, ami neked igazán sokat jelent.

Tudd, mikor kell befejezni! Kép forrása: unsplash

Nem véletlenül égnek ki korábban azok, akik saját vállalkozást vezetnek. Ugyan csábító lehet, hogy saját magad főnöke vagy, ez sokszor egyet jelent azzal, hogy sosincs igazi pihenőidőd.

Sosem érezheted azt, hogy nincs semmi dolgod, mert amikor lazábbak a napjaid, akkor valószínűleg inkább előre készülsz – számítva rá, hogy lesznek húzósabb időszakok. Sajnos ez egyáltalán nem jó taktika, még napi szinten sem.

A saját vállalkozást vezetőknek is tudniuk kell befejezni a munkát, még pedig minden egyes nap.

Kell egy időpont, amikor azt mondod, hogy ma már nem fogsz dolgozni, nem válaszolsz egy e-malire sem, és nem veszed fel a telefont. Emellett a szünet is fontos!

Akár csak 10-15 perc, de igenis kell, hogy napközben is szusszanj egyet, miközben iszol egy kávét, vagy csak nézel ki a fejedből, esetleg tudatosan relaxálsz, meditálsz.