Így rázódhatsz vissza a munkába a szabadság után

Írta: ,

A „nyári” szabadságolások ideje tulajdonképpen áprilistól októberig tart, hiszen rengetegen döntenek úgy, hogy pénztárcájukat kímélve és a legnagyobb nyüzsgést elkerülve inkább elő- vagy utószezonban utaznak. Az viszont időponttól függetlenül biztos, hogy a dolgos hétköznapokba visszarázódni sohasem leányálom…

Legyen rövidebb az első hét!

1/5 Legyen rövidebb az első hét!

Ha teheted, ne hétfőn térj vissza a munkahelyedre, hanem inkább szerdán vagy csütörtökön. Így mindössze egy-két napot kell melóval töltened, aztán ismét egy kis pihenés jön.

Ez abból a szempontból is hasznos, hogy a hétköznapi repülő-, busz- és vonatjegyek általában olcsóbbak, tehát az utazás megszervezésénél is spórolhatsz.


Helytől és időtől függetlenül: 7 tipp a rugalmas munkavégzésért


Ráadásul a hétfő sok helyen a megbeszélések és az egyeztetések napja, melyeken extra kényelmetlenül éreznéd magad, ha még nem sikerült felzárkóznod az információkkal.

A rövidebb munkahét azonban kitűnő lehetőséget kínál arra, hogy a magad tempójában utánanézz, mi történt az irodában.

Pihend ki magad előtte!

2/5 Pihend ki magad előtte!

Oké, hogy a szabadság eleve a pihenésről kellene, hogy szóljon – de legyél őszinte magadhoz!

Utazás esetén már maga a hazajövetel is fárasztó lehet, ha pedig otthon maradsz, elragadhat a házimunka heve.

Ügyelj rá, hogy minél jobban kialudd magad az első munkanapot megelőzően, és igyekezz minimálisra csökkenteni a stressz-szintedet!

A legfontosabb, hogy ne eleve kimerülten próbálj visszamászni a mókuskerékbe.

Ehhez mindenképpen hozzátartozik a szabadság utolsó nyugodt estéje, amikor a céges levelezés és a teendők átnézése helyett jobb, ha belelapozol egy érdekes könyvbe.

Kényeztesd magad reggel!

3/5 Kényeztesd magad reggel!

Az első munkanap reggelén megérdemelsz valami igazán különlegeset. Nyugodtan vedd meg magadnak a kedvenc kávédat vagy csemegédet!

Nem hangulatevésre buzdítunk, csupán arra, hogy az egészséges táplálkozás ésszerű keretei között kényeztesd az érzékeidet. Ez a rituálé arra is jó, hogy egy kicsit lelassulj.

A hétköznap reggeli rohanással szembesülve ugyanis hamar úrrá lehet rajtad a stressz.

Mennyivel könnyebb legyőzni, ha a bőséges reggeli kedvéért negyedórával hamarabb kelsz!

Arról nem is beszélve, hogy a megfelelő falatok segítenek a vércukorszint stabilizálásában, így a koncentrációs képesség fejlesztésében is.

Számolj rá még egy kis időt!

4/5 Számolj rá még egy kis időt!

A munkanapokban pont a koránkelés a legszörnyűbb? Lehet, ám sokkal jobban jársz, ha hamarabb lefekszel, és akár félórával korábbira állítod az ébresztőt.

Egyrészt azért, mert már nyúlfarknyi szabadság is hajlamossá teszi az embert egy kis szétszórtságra, ami megnyújtja a készülődéssel töltött perceket.

Másrészt pedig azért, mert a benti közegtől függően lehetséges, hogy a munkatársaid élménybeszámolóért fognak kuncsorogni.

Sokkal jobb hangulatban indul a nap, ha van időd normálisan felöltözni és elindulni, illetve a nyaralási fotók mutogatásával sem kell várnod az ebédszünetig.

Ne vállald túl magad!

5/5 Ne vállald túl magad!

Biztos, hogy rád hárul néhány plusz teendő a visszatértedkor. Ha más nem, legalább egyeztetned kell a téged helyettesítő kollégáddal, mi történt a távollétedben.

Ám ha reálisan nézzük a munkaerő-piaci helyzetet, elég nagy az esélye, hogy te végzed el a „kiesett” munkát is – utólag vagy előre.

Ebből csak úgy jöhetsz ki jól, ha a megszokottak mellé nem vállalsz semmiféle extra feladatot.

Vagy ha mégis, akkor lehetőség szerint szabj magadnak olyan határidőt, ami átnyúlik a következő hétre, így bőven lesz alkalmad rajta dolgozni. Ja, és szükség esetén ne restellj segítséget kérni!