Így élj túl egy munkanapot, ha alig aludtál előző éjszaka

Írta: ,

Bizonyára már veled is előfordult, hogy sokáig iszogattál a barátaiddal, másnap pedig dolgozni kellett menned. A kevés alvást és a másnaposságot az életkorunk előrehaladtával egyre kevésbé bírjuk. Iszogatás előtt érdemes enned, ugyanis igen kellemetlen utóhatásai lehetnek annak, ha üres gyomorra iszol. Emellett ügyelj arra, hogy ne keverd a különböző alkoholos italokat, ha lehet, egész este ugyanazt idd. Ne feledkezz meg továbbá a vízről sem, közben is igyál néha vizet, ezáltal a kiszáradást is megakadályozhatod. Ha viszont már megtörtént a baj, és kialvatlanul, másnaposan kell bemenned dolgozni, mutatjuk, mit tehetsz!

Igyál kávét, de mértékkel Kép forrása: playbuzz.com

Bár egy álmatlan vagy átvirrasztott éjszaka után másnap hatalmas csábítást érezhetsz aziránt, hogy óránként öntsd magadba a kávét, hidd el, nem érdemes.

Kutatások bizonyították, hogy két adag pontosan elég ahhoz, hogy éber maradj.

Dr. Jeffrey Durmer elmondta, hogy kialvatlanság esetén az alvást segítő hormonok folyamatosan gyűlnek az agyunkban, és a túlzott koffeinfogyasztás nem fogja megakadályozni ezt a folyamatot.

Arról nem is beszélve, hogy a túl sok kávétól a szervezetünk teljesen megzavarodik és még kimerültebbnek fogod magad tőle érezni, mint korábban.

Étkezz okosan Kép forrása: theawesomegreen.com

Ha nagyon fáradtak vagyunk, képesek lehetünk mindent össze-vissza enni, pedig pont ilyenkor kellene odafigyelnünk jobban az étkezésünkre.

Ilyenkor nehezebb nemet mondani például egy hatalmas, édes fánkra, hiszen úgy érzed, megérdemled, hogy egy kicsit megjutalmazd magad. A benne lévő szénhidrátoktól azonban csak még fáradtabbnak fogod magad érezni.

Ilyenkor válassz inkább fehérjében gazdag élelmiszereket, például tojást, teljes kiőrlésű gabonát, sovány húsokat vagy egészséges zsírokat, például az avokádót.

Próbálj továbbá többször kis adagokat fogyasztani a nap folyamán, mert egy hatalmas lakomával csak pont az ellenkező eredményt éred el.