Hasznos kellékek, amik nem hiányozhatnak az irodai repertoárodból

Írta: ,

Akár otthonról dolgozol, akár minden nap be kell járnod az irodába, ha sokat ülsz a géped előtt, néhány hasznos eszközre neked is szükséged lesz. De milyen kiegészítőket szerezz be mindenképpen, ha az egészséged mellett a kényelem is fontos számodra?

Kímélő szemüveg

1/5 Kímélő szemüveg

Ha rendszeresen ülsz a gép előtt, akár szórakozásból, akár munkából adódóan, feltétlenül be kell szerezned egy speciális védőszemüveget.

Amennyiben gyakran kipirosodik, éget, szúr a szemed, sokszor megfájdul a fejed, esetleg nehezen fókuszálsz, akkor neked is minél előbb venned kell egy új szemüveget.

A kifejezetten irodai munkához készült lencsék megszűrik a káros sugarakat, nyugtatják a szemet, miközben javítják a kontrasztot.

Segítségükkel tehát nem csupán tovább őrizheted az egészségedet, még a hatékonyságodat is növelni tudod, egyszóval egy ilyen szemüveg nem hiányozhat az irodai készletedből. Dioptriával, de dioptria nélkül is megvásárolhatod őket, a különbséget pedig garantáltan érezni fogod!

Tartók a kényelemért Kép forrása: diyroundup.com

2/5 Tartók a kényelemért

Amennyiben laptopról dolgozol, nincs rá lehetőséged, hogy teljesen kényelmesen beállítsd a monitorodat. Ez sajnos egy nagyon egészségtelen testtartást generál: görnyedni fogsz és egész álló nap lefele nézel.

Mivel ez megviseli a gerincedet és a nyakadat, feltétlenül érdemes beszerezned egy állítható támasztékot.

A választék hatalmas: akad a kínálatban fa, fém, de még műanyag is, ráadásul a színek világát is könnyen bebarangolhatod. Amellett, hogy kényelmesen beállíthatod a gépedet, a legtöbb támaszhoz kinyitható lábak is tartoznak, így ha otthon maradsz egy őszi nyavalya miatt, akár az ágyadból is kényelmesen dolgozhatsz.

Tipp: keress pohártartós és fiókos támasztékot!

Tartásjavító ülőpárna Kép forrása: thecsiproject.com

3/5 Tartásjavító ülőpárna

A különféle tartásjavító ülőpárnák tökéletesek arra a célra, hogy ne kelljen se a hát-, se a nyakfájdalom miatt aggódnod. Úgy alakították ki őket, hogy a helyes testtartásra ösztönözzenek, különben elveszíted az egyensúlyodat és kényelmetlenül fogod érezni magadat.

Csak az elején furcsa a használatuk, utána már magától értetődő lesz, hogy alkalmazod őket, és nélkülük is helyesen, egyenesen ülsz majd.

Ne lepődj meg, ha az első néhány napban enyhe izomlázat érzel a hasadban és a hátadban: a helyes testtartás előidézésén túl ezek a párnák erősítik a tartóizmokat. Sőt, akadnak köztük olyanok, amik a vérkeringést is serkentik, így a narancsbőrödre szintén pozitív hatást gyakorolnak.

Kellően nagy asztal Kép forrása: theultralinx.com

4/5 Kellően nagy asztal

Ha olyan szerencsés vagy, hogy magad rendezheted be az irodádat, akkor a felületen és az asztalon ne spórolj: akkor sem, ha jelenleg a munkádhoz bőven elég egy laptop.

Nagyon fontos, hogy gépelés közben lent tartsd a könyökeidet, ha nem így teszel, a vállizmaid, a nyakad és a kulcscsontod környéke fájdalmasan megmerevedik majd.

Az elején hozzá kell szoktatnod magadat a helyes tartáshoz, valószínűleg néha észreveszed, hogy a könyököd felemelkedik, tehát az asztalnak nem csak a hossza, a mélysége is nagyon fontos, sőt, talán még fontosabb is az egészséged érdekében.

Jöhet a praktikus kényelem Kép forrása: brit.co

5/5 Jöhet a praktikus kényelem

Mi kellhet még?

Természetesen a kényelem, amit a tárolók biztosítanak számodra. Ne aggódj, ha az asztalodon nincs elég hely, sokkal jobban jársz, ha inkább a polcokra, fiókokra hagyatkozol, mintha minden szabad zugot megtömnél hasznos és kevésbé hasznos kütyükkel.

Manapság már vásárolhatsz univerzális tartókat, táskaakasztókat, pl. olyanokat, amiket az asztalod oldalára erősíthetsz, így falak nélkül is új felületeteket szabadíthatsz fel.

Extra fiókokat szintén beszerezhetsz, ezeket sínek segítségével rögzítheted – így garantáltan nem okoz majd gondot a papírjaid rendszerezése.